Followers

Thursday, October 24, 2013

Batuk waktu malam.



Assalamualaikum.


Hari minggu lepas, rupanya kaklang bawa anak-anak saya tidur di kg. They came back to KL on Sunday afternoon. Memang tidak jangka pun begitu. Ingatkan kaklang balik hari sahaja. Anyway Thanks a bunch to kaklang juga sebab bagi ruang pada me and HC untuk berehat walaupun sehari. Main reasons kaklang bawa balik diaorang sebab hendak feeling kan happy abah dan emak di kg dengan cucu-cucu comel.
Memang mama ini tetap feeling sunyi sebab semua tiada di rumah. Harapkan baby Hafiy, tidaklah seriuh abang kakaknya. Serius, rasa macam lost, tidak tahu hendak buat apa. Terus terlintas di fikiran, agaknya bagaimana keadaannya suami isteri yang telah berkawin lama, tetapi belum ada rezeki untuk menimang cahaya mata. Bagaimanakan kehidupan diaorang dirumah di kala berehat santai.
Malam minggu itu saya dan HC back to back menonton movie di KIX Astro until jam 3 pagi rasanya.

Alhamdulilah, ALLAH menduga hambanya dengan sakit. Sesungguhnya sakit itu adalah penghapus dosa-dosa kecil.

Saya memang kurang sihat since last week lagi. Tidaklah teruk mana pun. Cuma penat sebab tidak cukup rehat rasanya.
Saya sebenarnya adalah tidak suka minum air sejuk dan air batu. Memang saya begitu since lepas jadi emak. Kalau teringin sangat saya minumlah juga. Tapi pada kawan-kawan yang selalu lunch dengan saya, diaorang mesti tahu, saya cuma order air suam untuk di minum. Walaupun dengan cuaca yang panas terik tengahari itu. Tapinya, entah kenapa since balik Raya Haji baru-baru ini saya kerap minum air sejuk. Plus dengan makan pedasnya. Dan result nya, saya dapat gatal di tekak. Mild sahaja tidaklah teruk sangat.
Allah bagi tekak saya sangatlah manja di usia begini.
Since hari Sabtunya kalau tidak silap saya mula kena batuk. Memang saya pernah kena batuk malam ini sebelum ini. Biasanya mesti tidur terganggu dan tidak nyenyak.
In the end saya akan dizzy waktu paginya. Plus badan terus rasa macam seram sejuk aka demam. Maklumlah tidur tidak cukup.
Maka hari ini tadi terus saya tidak pergi kerja walaupun ada workshop EAC Documentation di UNITEN hari Rabu dan Khamis by my school. Insyallah saya akan hadir untuk hari Khamisnya.
Lewat petang tadi baru sempat jumpa Doc. Saya sudah pergi klinik pada tengaharinya dan saya terlewat sebab Doc sudah keluar untuk rehat for two hours. So jam 3 lebih saya pergi klinik yang sama sekali lagi.
Doc India yang baik dan friendly walaupun baru 1st time saya pergi klinik itu. Hendak jadi cerita, machine Card Red Alert di Klinik Mediviron depan rumah saya ini asyik rosak sahaja. Sekali pergi, katanya line rosak. Kali kedua pergi mesin rosak. Makanya perlu bayar cash lah dulu.
Saya terus rasa malas hendak kesitu lagi kalau hendak ke klinik. Terpaksa cari klinik lainlah yang jauh sikit dari rumah.
Doc bagi saya MC, ubat batuk, ubat kumur-kumur sebab tekak saya merah, antibiotik, ubat demam (stand by katanya) dan ubat sakit tekak. And she advised me, please drink lots of plain water.


4 comments:

mamaarifakeemaisy said...

Huu... get well soon ya...
Alahai, sunyi hidup tanpa anak2 di sisi kan, tambah2 di hari cuti ...lumrah... :-)

Ms Haslina said...

amin. tq eina.

aliaaroslan said...

get well soon, kak has... loads of plain water please.

Ms Haslina said...

amin.
tq aliaa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails