Followers

Friday, December 7, 2007

inside story

hari jumaat 23 nov tu mmg kami semua yg akan pi s'pore still working..but my sister went back early from her office that evening...she made sandwiches and chocolate cake to bring along that night...my self balik keja cam biasa jea...sampai rumah cuma masukkan barang2 semua dalam kereta..alhamdulilah i already packing all the things the night before..ialah dulu2 masih single boleh lah packing things on the spot jea..la nie since da ada haziq...erm i think almost all thing is haziq's properties....

on the way back to kg...mmg x de singgah mana2..ialah nak cepat sampai kg..perot da lapar...both me and my sayang miss our lunch that day...lapar gilosss...we have to fetch my nepfew 'abang' at his house which around 20 minuttes journyer from my kg house...i already call my IN LAW to cook extra nasi and lauk for us to eat...heheh..suka 2 hati je suruh2 kak nora masak..

already past 9 pm...all of us still at my father house...my brother and my sister also baru nak makan malam....then have to puts my mother bags into my car...barang da banyak sngt..kereta da penuh...+++ haziq's baby seat da ambil 1 place tempat duduk...ish ishs...kenalah susun all the things elok2...

we truely on the road at 10 pm ---- so the journey starting from kuala pilah --- tampin --- simpang ampat toll --- lima kedai toll --- gelang patah <---- my uncle rest house at leisure farm...

actually ramai lagi nak balik s'pore ---- my family lah --- but last minutes cancel due to no pasport and my father yg mmg tak leh cuti langsung...asik keja2 jea...biasalah abah org business..

my self sendiri da almost one year tak masuk s'pore dua to pregnancy...so im the one kena driving masa tu because im the one gak yg tahu jalan pi umah my che mat...--- we starting our journey again to second link toll --- rm 8.30 ---- then malaysian immigration----- s'pore immigration -------- top up AUTO PASS ----- chua chu kang...

masalah nyer lepas habis top up auto pass..masa balik kat keta semua orang da tido...dan masa checking kat custom pun...myself sorang2 jea..driving alone...kepala masa tu da risau da..ingat kea jalan pi umah che mat..ialah da lama sgt x pi sana...1 tahun...erm..tawakal jea masa tu..alhamdulilah..betul jalan...sampai dalam jam 4 am lebih gitu..satu lagi masalah...i dont remember at all which floor situated my pak ngah,s house...cuma tahu building je...last2 pi umah che mat jea..tido situ tanpa bawa beg baju pun...naik cuma bawa susu si kecik 2 org tu jea..so kami semua tido kire nyer lps subuh di chua chu kang s'pore...
cian my chomel sorang nie da terlelap atas carpet jea beralaskan kain batik moyang dia..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails