Followers

Wednesday, September 15, 2010

Makan di bulan ramadhan lepas..masih segar dalam ingatan

Di hari raya ke enam yang masih hangat ini dengan suasana hari lebaran. Aku hendak imbau kembali makanan di bulan puasa lepas. Makanan yang masih hangat dalam ingatan aku juga. Sedap sungguh bila makan bila waktu berbuka.
Iaitu sate di kuala pilah namanya sate tanjung. Sebab temapt tinggal pakcik tu ialah di tanjung ipoh. Memang sedapppppppp...pure rasa kgnye. Kuah pun lemak pedas.
Memang rasa sate sebenarnya.
Confirm rasa lain dari sate kajang...kan

Satu lagi ialah nasi arab. Beli kat opis aku sahaja. Memang ada kedai nasi arab kat cafe opis. Harga rm10 sahjaja. Nasi banyak gilos. Aku manjang tak habis sahaja kalau makan nasi itu. Hubby mesti hendak nasi arab kambing. Aku cuma makan yang ayam sahaja.
Selain nasi, ada sayur dan kuah cili nya. Part sup tu memang kena request. Memang sodap. Kuah tu pekat sungguh, leh makan sikit-sikit sahaja. Sebab kalau makan banyak, boleh bawa kepada pening lalatlah...hehehe.
Nasinya berderai dan tidak berminyak hatta ayam dan kambing memang lembut, berasa dan tidak berbau.

Hari ini aku tidak berpuasa 6, baru buat 2 hari sahaja. Hari ini mahu makan PECAL gitu. Jom pi dapur.

Sate tanjung

 Kuah sate....pedas sedap

Nasi arab kambing

Kuah sup..pekat wooo.

Ayam separuh, sayur dan cili

5 comments:

maidatul said...

ermm kena cari satay nie akma dari bulan puasa nak makan satay...bila sudah berbuka kenyang pula nak pergi makan satay tapi bila hari raya di kg bakar satay boleh terlupa nak makan sebab sibuk layan tetamu...bila tengok satay nie teringat nak makan la pulak...hehehe

Nasi arab kat tempat akma rm15 tapi boleh makan 2 3 orang...ayam or kambing pun banyak...besttt... :)

haslina said...

amboii sedapnyer bakar satay wat umah terbuka ke ari tu di kg...

tp mmg sedap makan satay kg je..kan...

akak mmg kureng klu makan nasi arab nie...itu hubby yg duk request suh beli masa bulan puasa ari tu...

sooo pi cari satay tau...kang kempunan pulak....

anOOan said...

sate!!!!!!!!!!lapa~selamat hari raya. maaf zahir batin

haslina said...

anooan - mmg sepanjang zaman..sate tetap idaman hati..kan..

selamat lebaran juga kita..maaf zahir batin...

salam singgah ke sini..tq

anOOan said...

hee. welkam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails