Followers

Wednesday, February 6, 2013

9 months.

Picture hari ini.
See de perut.

Hari Rabu sudah. Huhu aku baru mula kerja hari ini.
Sila lihat perut aku. Memang since masuk 36 weeks @ 9 months ni aku rasa perut aku sudah turun.
Fuh. Cemas kejap.
Boleh cik abang yang suka-suka di mulut berkata.

U tu tak lama lagi tu bersalinlah.
Hello cik abang, sila kenang kembali tidak termasuk Haziqlah.

Lagi story cik abang, bukan ke orang bersalin 9 bulan 10 hari.
Uik lagi.

Aku bersalinkan Haifa masa kandungan 40 minggu 1 hari.
Qeqeem comel pula masuk 42 minggu.
So kemungkinan besar mungkin cukup waktu jugalah untuk baby kali ini.
Hanya padamu aku berserah Ya Allah.

Lagi pun sebenarnya, aku amat berharap baby lahir lepas paper aku semua settle nanti.
Sebolehnya aku tidak mahu menyusahkan orang lain untuk menanda paper subjects aku.
Gaji kita dapat, kerja pun kena selesaikan jugalah kan.
Insyallah.

Penat sungguh sekarang ini. Hendak berdiri lama memang failed.
So bayangkan aku mengajar dalam kelas, main tunjuk-tunjuk di white board dari kerusi.
Selalunya masuk kelas aku akan jot down formula penting then aku terus duduk.
Bila mengajar aku refer terus pada notes dan start ngomel dalam keadaan mengah sebab bercakap non stop.
Bukan kejang kaki kalau berdiri lama, tapi sakit di bahagian tut.
Makluman anak-anak aku memang semua fav. place ialah di bawah since kandungan masuk 7 months.
Memang macam terasa kepala baby di bawah sekarang ini. Keras.

Bila aku upload pictures, baru aku perasaan yang aku pakai baju yang sama pada Jumaat lepas dan hari ini.
Huhuhu, skirt dan tudung sahaja lain color.
Aku suka dua baju time perot penuh ini.
Bloues ini dari scarlet dan bloues hijau dari modern mom.
Maklumlah baju lain aku rasa panas berpeluh kalau pakai.
Suka hatilah duk ulang baju itu itu sahaja.

Story pasal panas ini.
Huh memang sungguh tidak boleh di bawa berunding lagi.
Petang atau malam, mesti aku tidur beraircond non stop.
Balik-balik berpeluh.
Letih sungguh di buatnya.
Sudah macam orang kaya pula.
(amin amin amin kalau aku memang orang KAYA)
Tapi malam tadi aku tidur keseorangan atas katil.
Hubby di perlukan oleh anak-anak.
Maka baba mithali ini tidur di celah anak-anak.
Aku redha sahajalah kan.

Kisah aircond, telah di stopkan around 1am rasanya since 10pm di onkan.
Sebab aku juga yang suruh off aircond, pasangkan kipas.
Aku rasa sejuknya sudah masuk ke tulang sum sum gitu.

Katil itu aku punya malam tadi. Biasalah tidur mak yong tidak lena kan.
Berpusing kiri peluk bantal lain.
Pusing kanan peluk bantal lain.
Itu sahaja aktivitinya, sakit pinggang bila bangun pagi.
Orang sakit pinggang bawa perut.
Aku sakit pinggang sebab tidur lasak.
Alhamdulilah sampai ke pagi langsung tidak on aircond.
(Jimat kan)

Mungkin aku perlu tidur sorang dengan keadaan 'kebesaran' aku ini.
Baru 'aman'.
Itupun kalau hubby izinkan.

Picture Jumaat lepas.

3 comments:

Hasif said...

semoga selamat bersalin yer..

nk promote jap

http://thenewminded.blogspot.com/2013/02/new-launcher-hasif-vogue-social-site.html

Ina Hashim said...

Lin,

klu dah sarat nih mmg badan terasa panas lain macam...wah gagah gak lin bangun tutup aircond tgh malam ek....akak mmg on kan aircond terus sampai subuh baru off.....huhu...kes malas nak bangun n pasang kipas lak

Ms Haslina said...

tq ahmad.

kak ina - hehe, semuanya kan ada remote control. tekan tekan je dari atas katil.

walaupun akan masuk berlima tidur dalam bilik tu. tapi tetap aircond mmg until 2am atau less je kak. sejukkkk.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails