Followers

Tuesday, February 19, 2013

Update aku, memasak dan Haifa.

my beloved princess Haifa Cassandra

Alhamdulilah, aku baru masuk kerja hari ini.
Aku sihat-sihat sahaja. Baby dalam perut pun sama.
Op I'm already 38 weeks today.
Cecadang masa cuti raya cina hari itu, aku tidaklah mahu bercuti dan MC bagai.
Tapinya, serius, perut ini sudah macam tidak boleh di bawa.
Besar and 'heavy'.
Rasa-rasa macam kepala baby ada di bawah terus.
So aku prefer berada di rumah sahaja.
Makanya aku bercuti EL dan ambil MC.
Setelah rasa okies. Hari aku kerja.
Lagipun malas hendak keklinik dan juga cuti 3 hari sudah habis aku ambil.
Whua.

Hari ini tadi kelas terakhir telah tamat untuk semester ini.
Alhamdulilah.
So aku cuma perlu settlekan carry marks untuk 3 subjects (sebenarnya tengah mood MALAS sekarang ini)
And tunggu hingga 6 Mac, insyallah untuk tanda kertas Final Examination.
Lepas itu barulah aku mula bercuti.
Due date untuk bersalin ialah pada 9 Mac.


Walaupun cuti-cuti di rumah, tetap sibuk dengan anak-anak dan masak sambung masak lagi.
Alahai masak simple-simple sahaja.

Paling fav. ialah telor dadar + bawang holand hiris.
Aku ada hidden story pasal telor dadar ini.
Satu hari itu, aku anak beranak dan abah terlunch di rumah Ateh (abang abah).
So sudah terdatang waktu tengahari.
Makanya antara lauk terjun yang Mak Teh masak ialah telo dadar.
Entahlah, bagi aku lauk itu paling best aku pernah rasa.
Telo dadar kembang santek.
Tips yang aku tengok masa Mak Teh menggoreng ialah minyak tidak sikit sangat.
Kalau aku sebelum itu menggoreng mesti mesti sikit. Jaga kesihatan kononnya.
Maka minyak kena tidak sikit, kasi panas betul.
Then nyerrrrrrrrr. Curahkan telo
Tengok telor kembang cantik. Bawang pun masak serata.
Garam jangan lupa.
Hasilnya sungguh tidak mengecewakan.

Tempe goreng adalah fav. ke tiga-tiga anak aku.
Sayur campur untuk aku dan hubby.
Sayur kalau kegemaran aku ialah ialah di goreng.
Mesti hendak ada carrot, brokoli, kobis, kobis bunga dan kacang buncis.
Kalau buat sup, cukup sekadar sawi putih with fishball atau pun campur sikit dengan kobis.
Maveles.



2 comments:

Ina Hashim said...

Lin,

yg simple2 tu lebih sedap sbnrnya :D

Ms Haslina said...

kak ina - semestinya kan kak. lagilah makan time panas2. pehhhh.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails