Followers

Thursday, December 26, 2013

Update kerja saya dan jadual imunisasi anak umur 18 bulan kebawah.

Berkali-kali ambil gambar untuk dapatkan gambar yang sesuai. Dengan Haifa yang tersepit di hujung, baby Hafiy pula tidak boleh duduk diam.

Assalamualaikum.
Apa khabar kawan-kawan blogger. Harapan semoga sentiasa di lindungi Allah dan di beri kesihatan yang baik hendaknya dalam menjalankan tugasan harian, amin.

Aduhai, lama sungguh saya holiday kan blog cinta saya ini. Lama itu, tidaklah kan. Tapi bagi blogger yang update blog hari-hari mesti terasa lama kalau lebih seminggu blog tidak ada story baru. Huhu, entahlah since habis exam hari itu. Rasa macam banyak sangat kerja lain yang perlu di selesaikan dengan kadar segera tanpa tangguhan. In the end blog updating menjadi yang paling last saya buat. Iaitu hari ini baru hendak menulis.

Normal condition, selalunya lepas final examination, kita mesti bergumbira. Kononnya untuk release kan tension study. Namun sebagai orang bekerja, rasanya feeling dulu-dulu itu tidak boleh di guna pakai lagi kan. So the next day nya, hari Khamis saya sudah mula bekerja semula.
Exam paper saya ialah mula jam 9 pagi untuk hari Selasa dan Rabunya. Dan ia memakan masa 3 jam. Serius sangat, bila study subject management ini, saya rasa masa 3 jam itu sungguhlah tidak mencukupi untuk menjawab dan memikirkan solution untuk case study pada soalan. Tapi boleh ke exam menjadi 4 jam?.

Feeling exam kali ini adalah sangat-sangat berbeza. Sebelum ini kalau exam mesti calculation dan design sahaja. Maknanya semua adalah fact berbentuk nombor, formula dan menggunakan buku standard. Memang otak kena kerja kuat untuk mengingat dan semestinya kena fahamlah konsep kan.Yup, saya dapat migraine masa belajar zaman Reinforced Concrete Design.
Namun di level sekarang ini, application dan commonsense adalah yang utama. Syukur alhamdulilah, terasa ringan burden saya kali ini. Sampai senyum-senyum ketika jawab exam, bukan apa, ketenangan adalah penting ketika menjawab soalan dan mencari idea. Kalau terus stress sahaja, confirm boleh blank!!!.

Dan hari berikut Khamisnya, Jumaatnya dan Sabtunya saya ada lecture (penat sangat). Hari Sabtu, samapi sudah tidak nampak matahari barulah kami sampai di rumah. Banyak urusan sungguh hari itu. Op lupa, hari Jumaat malamnya, kaklang bawa Haziq dan Haifa balik kg. Malam minggu itu diaorang sudah balik KL semula.
Hari Ahadnya pula, keluar untuk sebab ada urusan yang perlu diselesaikan di KL. Tapi keluar dalam lepas Zohor, sama juga sampai rumah lepas itu memang sudah malam. Tegar sahaja saya dan HC membawa Haifa, Qeqeem dan baby Hafiy bersama-sama. Haziq memang tidur rumah kaklang since balik dari kg.

Hari Isnin, saya bekerja seperti biasa. Alhamdulilah students tengah semester break selama seminggu. Dapatlah berehat, tapinya tetap ada kerja-kerja lain yang perlu di siapkan. Teaching File, Final Examination Question, Update Notes dan Test Question. Banyaknya kan, larat ke buat agaknya.

Hari Selasa saya ambil MC sebab kami sekeluarga berada di ICU Hospital Serdang until jam 2.30 pagi. In sha ALLAH story next post. Kepala Haziq kena jahit sebab luka ketika bermain dengan cousin di rumah kaklang pada malam Isnin itu. Alhamdulilah Haziq ok. Nanti story ya.

Picture yang lain pula. 
Berusaha mencari gambar yang cantik.

Picture lepas habis exam pada hari Rabunya di OUM Wangsa Maju.
Ceria gitu. 
Registration for next semester will start on 5th January 2014. 

Sahaja mecari jadual imunisasi ini. Sebabnya, macam lama pula gap Hafiy untuk lawatan ke klinik. Asyik terlupa sahaja hendak check appointment date dalam buku klinik Hafiy. Tapi zaman sekarang kan sudah canggih, klinik kesihatan akan update kan tarikh appointment terus ke handphone parent. So in sha ALLAH tidak akan lupalah. 
Ok, next lawatan klinik Hafiy ialah pada bulan March 2014 nanti lah masa umur setahun.

6 comments:

mamaarifakeemaisy said...

Anak2 pandai berdikari klu emaknye super bz kan..
All the best to u.. jaga kesihatan juga, dlm bz2 pun ye..
Alahai, moga cepat baik hendaknya haziq tu..

Ms Haslina said...

alhamdulilah. rezeki anak ramai ni, ALLAH bagi part lain pula kan.
alhamdulilah, Haziq sihat.
tima kasih eina.

maidatul said...

Assalam akak..

Wa kejap da abis sem ni...

Sapa yg duk icu kak, haziq ke...semoga haziq cepat sembuh..

Comeyy Hakim senyum...

Ms Haslina said...

waalaikumsalam,

alhamdulilah da habis 1 sem.
haziq yg pi icu sebab kepalanya luka, kena jahit jugak.

Ina Hashim said...

geram le dgn pp si hafiy tu..mcm nak cubit2

Ms Haslina said...

huhu, memang betul tu kak,geram kan pipi hafiy tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails