Followers

Thursday, August 28, 2014

Kibaran Jalur Gemilang


Assalamualaikum.

Khamis datang lagi. I love THURSDAY but I love FRIDAY more.

Hari Khamis, kelas saya hanya dua sahaja di mana duration ialah 2 jam dan 2 jam. Satu ialah kelas tutorial dan satu lagi ialah practical di makmal.
Selain dari itu, hari-hari lain kelas saya ialah 3 subjects for each day. Two of them are new subjects. Meaning I'm are running to classes, my brain also spinning rapidly with extra time to study and understanding.

so FRIDAY is my Independent day.

Talking about our becoming independence day, rasanya semua orang feeling sama macam saya juga rasanya. Else mungkin ada yang tidak perasaan kot, payah sangat untuk melihat mana-mana kenderaan 'menggantung' Jalur Gemilang kali ini.
Fikiran positive saya, mungkin kita ini masih berkabung dengan tragedi MH370 dan MH17. Ok.

Saya melihat dalam berpuluh kereta semasa memandu di lebuhraya setiap hari pergi dan balik kerja. Saya tercari juga kereta yang meletakkan bendera.
Yup, cuma satu sahaja kereta yang ada kibaran bendera. Walaupun bendera saiz kecil, namun ada semangat yang hidup dalam jiwanya. Syabas.
Ada juga sekali itu saya terserempak dengan sebuah lori menggantung hampir penuh bendera di kepala lorinya. Meriah sangat.

Adakah kali ini sebab tiada kempen bendera percuma dari pihak kerajaan seperti tahun-tahun sebelumnya? Sekurang-kurangnya bendera percuma mungkin juga dapat semarakkan semangat merdeka kan.

Wasalam





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails