Followers

Thursday, July 12, 2012

Jom makan buah ciku.

Potong by me.

Salam to all.
Buzy plus penat bagai lately ini.

Pokok buah ciku ini abah tanam di rumah kg.
Memang sudah lamalah.
Rasanya sudah lebih 30 tahun mungkin.
Rezekinya kalau buah ini berbuah memang selebat-lebat alam banyaknya.

Alhamdulilah ramai orang dapat aku kongsikan makan ciku ini.
Maklumlah berplastic di bawa dari kg masa itu.
Tapi sekarang ini buah ciku ini sudah ada ulat kecik-kecik.
Pelik juga, sebab dulu memang ciku ini clean sahaja.
Namun yang penting, rasa semacam makan gula merah...manis dan sedap.

Ramai kawan-kawan wonder, kenapa ciku yang aku bawa ini bersaiz besar.
Erm, aku pun tidak tahu.
Abah memang zaman mudanya rajin pergi kursus.
Mungkin ada ilmu dari pergi kursus untuk mendapat hasil buah yang besar dan baik.

Buah yang gemok dan besar.

6 comments:

Eliss Mie said...

ciku sedap dimakan bila sejuk2 tu :)

Atia Adina said...

sedapnya ciku tu...nakkkk....

gee ryder said...

sedap ni. suka makan sejuk2

haslina said...

eliss - a'ah, sedap kan.

dik atia - klu dekat mesti dapat merasa kan.

gee - tengah pregnant mesti sedap makan buah sejuk2 kan...

mamalieyna said...

Ya Allah..lamanya tak tengok buah ni..dulu2 sampai jemu makan, depan rumah sajoo..skrg..ntah..mcm takmau berbuah je..kt kg la.. rindu kampung! uhuk2x..

sedapnye.manis pastilah!

haslina said...

eina - betul tu, antara buah yg susah di jumpai kan.
a'ah ini buah kat rumah di kg.
dan tgh berbuah lagi.
alhamdulilah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails