Followers

Tuesday, November 20, 2012

Alhamdulilah, terima kasih ALLAH.

Salam Selasa.
Alhamdulilah mak yong boleh di katakan sihat hari ini. Cuma ada batuk sekali sekali yang teruk. Anyway hari ini cuma bagi tutorial sahaja dalam kelas tadi. Sebabnya aku takut lebih batuk dari bercakap. Semalam aku ambil cuti lagi. Akhirnya cuti aku sudah officialy habis untuk tahun ini...whuaa. Sedih jugalahkan. Tapi fikir-fikir semula. Mostly cuti aku ialah sebab between aku atau anak-anak yang tidak sihat. Aku meredhainya.

Syukur pada ALLAH anak-anak aku semuanya kembali sihat seperti biasa pada hari Sabtu lepas. Yang penting sudah tiada high fever lagi. Ialah dekat 3 minggu demam on off, memang aku dan hubby cukup risau. In the end sampai emak dan abah datang dari kg melawat cucu kesayangan diaorang.

Haziq alhamdulilah sudah sihat sepenuhnya, cuma tinggal batuk ringan. Aku tahu Haziq rimas dengan keadaan dia yang tidak sihat hari itu. Sampai dia kata, lamanya Haziq tidak sihat. Haifa adalah paling last sihat dari demam. La nie masih ada sedikit selsema dan masih ada muntah kalau batuk teruk. Qeqeem tembam dan comel sentiasa itu masih ada running nose plus batuk. Bagusnya Qeqeem, walau tidak sihat selera makan dia tetap ada. Doc kata antibodi Qeqeem kuat sebab masih ada selera makan. Alhamdulilah, berkat lahir di bulan puasa.

Kisahnya aku pula, Jumaat lepas memang ada pergi klinik. Tujuannya kerana batuk aku makin teruk masa itu. Ditambah lagi dengan kxhxk yang pekat. Terus Doc bagi aku antibiotik. Doc takut baby kena jangkitan kuman. Alhamdulilah, makan 2 hari kxhxk sudah berkurangan, batuk pun sudah kurang. Menjelang hari ini, kxhxk sudah clear dan tekak pun sudah ok. Cuma kalau sesekali batuk, perit sungguh. Sebab batuk kering.

Terima kasih pada kawan-kawan blogger yang mana sudi doakan kami. Alhamdulilah berkat doa itu anak-anak sudah sibat.

Antibiotik.

3 comments:

Eliss said...

musim skang ni. last friday pun kena EL sebab my nuha demam. ni pun eliss start batuk dan selsema tp mls nak pi klinik. mlm tadi hubby lak demam..haishh..

A.H.A.D said...

Hujan2 ni sejuk tu yg sng jer kena.
Alhamdulillah dh sihat

Ms Haslina said...

eliss - itulah mesti satu family kena. mak yong eliss take care tau. klu masih leh tahan x yah makan ubat pun. saya hari tu da teruk sangat itu yg doc paksa makan antibiotik.
semoga eliss dan family cepat sihat.

gee - a'ah gitulah da musimnya kan.
alhamdulilah, happy sebab semua da sihat skrg nie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails