Followers

Friday, March 1, 2013

Haifa = Klasik

Malam Isnin lepas, Haifa menonton cerita melayu klasik.
Nujum Pak Belalang.
Aku pun layan juga, tapi tidaklah habis. Terlelap rasanya.
Maklumlah menonton sambil landing atas katil.
Hubbylah yang temankan Haifa sambil dia buat kerja.
Klasiknya Haifa ini, tetiba dia boleh tanya aku.

Mana orang minyaknya nie?

Anak aku ini memang, kalau bertanya macam orang besar.
Padahal umur baru 3 tahun.
Maklumlah sudah ada title kakak.
Mula-mula aku tidak faham.
Aku cuma jawab.

Inikan cerita Nujum Pak Belalang.

Lepas itu baru aku perasaan.
Rupanya Haifa ingat lagi story Isnin lepas.
Kan Sumpahan Orang Minyak, P.Ramlee juga yang berlakon.
Kagum aku.

Alhamdulilah, kuat sungguh ingatan dan kefahaman anak dara 3 tahun ini.
;))

p/s Hari ini 1-3-13 Jumaat. Kalau bersalin hari ini 1313. Santekkan.
Iyelah tu, ingat bersalin czer ke, boleh pilih-pilih tarikh.

5 comments:

Ina Hashim said...

baguslah Haifa bercakap dah lancar...Firas masih pelat,kekadang x paham apa yg dicakpanya,tp klu bercakap mulut mcm bertih....masih ada masa lagi kut, dia muda 6 bulan kut dari Haifa

haslina said...

hehe. a'ah kak Firas dgn Haifa berbulan juga jaraknya kan kak.
Haifa lahir january 28.

Ina Hashim said...

salam Lin...dah bersalin ke?senyap je

maidatul said...

Assalam...
Akak da bersalain kea...
Semoga Allah permudahkan urusan akak dan baby yea...apa2 nti roger2 la.

:)

haslina said...

kak ina and akma - lom lagi.
;)

anything will update, insyallah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails