Followers

Tuesday, March 12, 2013

Mild contraction sahaja.

Salam petang Selasa.
Petang-petang ini lepas hujan lebat tadi, lapar kan.
Lagilah aku ini memang hendak makan sahaja lately ini.

Makluman aku masih di rumah.
Belum bersalin lagi.
Erm.
Over Due sudah 3 hari.
Mak Yong redha.

Anak-anak tiada hari ini.
Kaklang bawa balik kg tengok abah.
Semalam abah buang air lutut di Colombia Hospital Seremban.
Tapi abah memang ada sudah di kg.
Makanya kaklang ambil cuti hari ini dan bawa balik anak aku 3 orang plus anak dia 2 orang.
Risau juga aku.
Untung kaklang bawa maid dia sekali.
Aku tahu emak abah rindu benar dengan cucunya terutama Qeqeem bam bam.

Story aku hari ini.
Dalam tengahari tadi memang macam sudah ada ngilu aka mild contraction.
Aku cuma pergi klinik panel.
Doc check perut.
Kepala baby memang sudah masuk laluannya.
Namun gitulah.
Perut tetap mengeras-mengeras macam biasa.

Kalau aku ini, tanda hendak bersalin ialah contraction yang kerap.
Itu sahaja tanda aku.
Aku ingat masa Haifa sahaja aku dapat contraction, Ya ALLAH sahaja yang tahu.
Sakit sangat sangat.

Doc bagi aku MC 3 hari until Khamis.
Kalau belum bersalin, Doc suh aku jumpa dia malam itu.
Dia hendak scan perut aku.

Lega rasanya dapat MC banyak hari.
Ialah takat hari ini sudah 4 hari aku ambil unpaid leave.


3 comments:

maidatul said...

Assalam akak...
Da overdue ek...xpe bby nk lama sikit dlm peyut mama dia...tp mesti bdebarkan...
Semoga Allah permudahkan segalanya...
:)

Ina Hashim said...

Tahniah Lin...jaga diri elok2 ye dan selamat berpantang.....nnti cecepat suruh Ray tepek pic baby kat sini tawwwwww...muahhhh

Ms Haslina said...

Salam kembali, Akma dear.
sebelum bersalin hari tu, mmg hati ini risau sahaja.
bb masa tu alhamdulilah gerak ok,

Kak Ina dear, tima kasih kembali kak.
muahh too.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails