Followers

Friday, November 14, 2014

Attend bengkel di OUM dan balik kg.

Picture rumah kg dari pokok limau masa petang Ahad. 
So so hot. 

Assalamualaikum.
Salam Jumaat pada semua.
Alhamdulilah syiok bila hari Jumaat kan.
Esok saya bolehlah berhappy bersama family. Tapi hari Ahad saya ada kelas Master dari jam 8.30 am until 6 pm. Ahad tu ada extra kelas, kalau tidak memang kelas biasa habis jam 3 pm.

Kisah Sabtu lepas, 8 Nov. Saya attend bengkel Research Methodogy di OUM Shah Alam dari jam 9am to 1pm. InshaAllah next semester, iaitu semester January 2015, saya akan mula ambil thesis 1@master project 1. So itu antara warming up untuk cari title thesis nanti. Alhamdulilah, bengkel conduct by our dean. Dan serius, ianya sangat menarik. Dan akhirnya saya sudah nampak jalan yang benar untuk menulis nanti.

Saya sampai rumah dalam jam 3pm petang itu. As planning, kami sekeluarga balik kg petang itu juga. Macam biasa anak sedara ikut sekali. So total ada 6 orang kanak-kanak semuanya. Untuk elak drama bergaduh menangis bagai. Saya pangku Hafiy dan Haqeem di tempat duduk depan. Alhamdulilah Hafiy tidur sepanjang perjalanan. Jalan clear cantik sebab kami ikut LEKAS. Dalam 1 jam lebih, kami sudah sampai di kg.
Balik semula ke KL lepas Maghrib hari Ahadnya.

Kisah singgah beli nasi goreng for dinner di RnR Seremban. Memang price nasi goreng yang sudah siap di goreng harganya RM3.50. Ialah nasi goreng biasa sahaja. Erm, bukan mahal ke harga tu?

 Limau yang abah tanam. 
Sangat subur dan lebat.

Pic bawah ialah rumah tempat saya membesar. 
Rumah siap dan kami duduk disitu masa tahun 1984

Limau ni ada 2 pokok. 
Satu buahnya manis dan satu lagi buahnya masam. 
Kata abah limau ni di pekan di kg di jual RM3.50 sekilo. Tapi tidaknya abah menjual pung.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails