Followers

Wednesday, November 12, 2014

Semak CCRIS report


Assalamualaikum semua.
Selamat hari Rabu.

As usual kalau semester sudah bermula, makanya cikgu pun kembali sibuk.
Picture saya di atas ialah masa pergi bank negara pada bulan lepas rasanya. Saya pergi ambil salinan CCRIS untuk saya.

Ada banyak kios ini di bank negara dan prosesnya semudah ABC. Cuma masukkan kad pengenalan pada kios ccris, letak ibu jari kanan, terus mesin print salinan ccris kita. Kalau tidak faham cara baca document itu, ada kaunter di sediakan untuk memdapatkan penerangan lanjut dari pihak bank.

Ini antara document yang banker hendak tengok masa dalam process saya untuk membeli rumah kedua sebab gaji saya sudah constraint. Masa ini saya ada 3 loans. Banker perlu tengok summary history pembayaran loan saya pada bank setiap bulan.
Sebab RUMAHKU SYURGAKU, buat masa sekarang ini alhamdulilah loan saya cuma tinggal 1 sahaja. Iaitu rumah yang saya duduk sekarang.
InsyaALLAH loan akan menjadi dua, kalau memang rezeki saya untuk membeli rumah kedua, Semoga ALLAH permudahkan urusan kami sekeluarga, ameen ameen ameen.

Contoh dari mr google untuk bacaan CCRIS. 0 Ialah bagus, maknanya bayar loan setiap bulan sebelum tarikh due. 1,2 & 3 untuk tangguhan bayaran lebih dari bulan.

2 comments:

Bunda_nora said...

Assalam,

Salam ukhuwah dari BUNDA...

Ms Haslina said...

wasalam,

salam ukhuwah kembali Bunda.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails