Followers

Friday, January 4, 2008

the story of my singaporean cousins

Picture atas - nampak sikit tu akak aku,aku+haziq,cousin aku salmi suhana and kak nita.Picture bawah - myself wit suffian haris (cousin aku yg muka cam org jepun..mata sepet)


Ish ish banyak tul kisah 2007 yg memang tak sempat nak update.So di kala kelapangan meja kat opis ni - file2 aku da ke tepikan semua nyer..mestilah lapang meja kan -.Picture kat atas nun ialah my sepupu2 yg mmg semuanyer aku sayang..kerana aku membesar dengan diaorang.Wlupun kirenyer umur aku x sebaya ngan diorang...im still their big sister..ahah.

Camna aku leh membesar ngan diorang..padahal aku ni duk nun jauh di n9,sedangkan mereka semua ada kat s'pore.Back to time dulu2...citer pendek je lah.My mom mmg s'porean citizen...wlu pun bertemu jodoh ngan abah...emak still x nak dan x mahu tukar jadi citizen malaysia..So KELAHIRAN kami adik beradik -kaklang + aku + eboy + adik-kat bumi malaysia dengan emak yg masih memegang status warganegara asing! - IC warna merah. Along n angah mmg lahir kat s'pore pun.Since kami baby lagi da ada pasport sendiri utk balik s'pore,sebab emak n kami adik beradik mesti balik selalu ke s'pore.Emak mmg x leh duk lama2 kat m'sia.Sebelum sekolah mmg asik ada kat s'pore jea.Tu yg aku cakap aku nie membesar ngan sepupu2 aku kat s'pore.
Sampai aku masuk sekolah,kami tetap akan balik waktu cuti sekolah yg berbulan2 tu.Ingat lagi klu nak cuti sekolah atau baru habis cuti sekolah..mesti kawan2 kelas tanya "kau cuti pi mano?..aku jwb balik kg lah...kg kat mana?...kg kat s'pore".Conpius jea kawan2 aku tu...kg kat s'pore...bkn s'pore tu negara maju dan besar.Lemama kwn2 aku da faham..until aku sekolah menengah..diaorang mesti tahu aku balik mana klu cuti sekolah.Tapi tiap kali cuti abah jarang sgt ikut.Ialah abah orang meniaga..mana leh cuti lelama..kerja banyak...until now abah still gitu...kerja dan kerja..luv u abah so much and tq for the comfortbility that you give to me and the whole family.

Itulah ceritanyer.Lepas tu allah bg lagi aku lebih dekat dgn diaorang.Aku dpt sambung study kat JB masa lepas habis SPMT - T tu kerana aku dulu sekolah teknik.So s'pore tu da jadi umah aku.Asal x de kelas aku mesti da ada kat umah nenek atau mana2 umah auntie aku..miss u all..

Masa malam lepas dilla's nikah - salmi + myself + suffian + helmi


Masa kenduri kat umah iskandar - dilla's husband,with my cousin +diana with her husband + my uncle + adik bungsu aku.Kat s'pore kenduri kawin mmg x de meja makan pengantin..so lepas bersanding diorang amek2 pic with family and pastu potong kek and makan lauk sama jea cam tetamu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails