Followers

Saturday, August 22, 2009

Luv u so much ramadhan.

Alhamdulilah setakat jam 3 pm ini aku masih mampu meneruskan ibadah puasa. La nie kandungan aku sudah masuk 17 minggu@ 4 bulan lebih. Semoga Allah permudahkan aku untuk terus berpuasa hari ini...amin.

En Hendra dan Haziq la nie ada kat tesco ampang. Diaorang tengah membeli belah barangan dapur. Aku pulak..x yah lah ikut pun sebab masih dengan seluar tidur malam tadi lagi ini. Lagi pun aku memang malas hendak ikut. Alhamdulilah surau@masjid di rumah aku sudah mula agihkan bubur lambuk seawal 12 lebih noon tadi. Dapat juga En Hendra ambil seplastik kecil untuk lunch Haziq.

Syok hikmah berpuasa ini, aku boleh bangun lambat tanpa muntah muntahan. Perut rasa tenang sahaja pagi tadi. Sememangnya semenjak pregnant ini aku langsung tidak boleh tidur siang juga bangun pagi lewat. Jadinya nanti aku akan muntah juga perut akan buat hal sepanjang hari. Sudahlah aku ini kuat tidur orang nya sebelum ini.

Dramanya masa makan sahur tadi.
Aku pergi toilet dan buang air besar gitu pagi2 tadi lepas aku susah payah hendak habiskan nasi sesenduk dua gitu dan lauk daging masak halia + kacang tanah goreng <---En Hendra yang rajin masak pagi2 ini. Lepas itu ada masa lagi aku minta En Hendra bancuhkan nesvita segelas. Tidak habis gelas itu aku cuba untuk masuk tidur.....naik atas katil.......zassss...........................muntah semua makanan aku. Sedih sungguh.......... Aku pergi dapur semula cari kurma dan makan dalam 3 biji. Aku berharap kurma itu nanti jadi pengalas perut aku untuk berpuasa. Sebelum tidur aku makan juga pil kalsium untuk baby dan aku. Alhamdulilah...aku masih mampu berdiri setakat ini dan perut aku sungguh sungguh berkeadaan baik...terima kasih ALLAH. I luvvvvvvvvvvvvv u ramadhan...

6 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

kak haslina selamat menjalani ibadah di bulan ramadhan! ;)

gee ryder said...

dugaan betul kak ekk posa time pregnant ni..
tunggu lps 5buln sok insyallah ok kot..
erm betul kurma bagus buat alas perut..saya selalu kalau xlalu atau xde ape nk mkn, mmg mkn kurma jer..
semoga akak berjya mnjalani ibadah puasa..untung ble posa penuh hehe

Ina Hashim said...

salam Ramadhan...siannya Lin...kalo morning sickness nih mmg kalo boleh cuba elakkan mknn berat cam nasi..gantikan ngan oat/nestum/bubur nasi...makan kurma,susu,air bebanyak

e.l.i.s.s.m.i.e said...

Alahai siannya..semoga dapat harungi puasa kali ni dengan baik..tapi kalo x larat jgn paksa diri k..sian bb..take care..selamat berpuasa!

maidatul said...

chaiyuk...chaiyukk semoga berjaya menunaikan ibadah puasa...

haslina said...

ween ~ sesama kita semoga dipermudahkan ALLAH..

gee ~ gitulah kan. terima kasih yea..

kak ina ~ okies..tq kak..

eliss ~ terima kasih pren..

akma ~ amin..semoga dipermudahkan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails