Followers

Wednesday, August 19, 2009

Perut ku tidak stabil..

Hari-hari kaki aku kejang duduk di office ini. Sejuk sangat aircond. Walaupun aku ini tengah pregnant, tapi memang jenis aku tidak tahan sejuk. Ialah selalunya orang mengandung ini kan berbadan panas. Entah lah terpulang pada badan masing-masing.

Semalam aku drive balik kerumah dalam keadaan yang masih pening ditambah dengan macam hendak terkeluar sahaja isi perut ini. Mulut aku berdoa semoga Allah permudahkan perjalanan aku untuk sampai kerumah dalam keadaan selamat.
Sampai rumah aku cuba hendak makan dinner..erm boleh masuk beberapa suap sahaja. Itu pun sikit sangat. Lauk telur dadar dan juga sayur campur. Lepas maghrib, aku terus masuk baring atas katil until isyak rasanya. Sebab perut masih kosong lagi dan sakit, aku cuba sambung makan aku yang tidak habis tadi. Lepas beberapa suap aku pergi masuk bilik semula...tetiba terkeluar semula semua yang aku makan tadi. Memang En Hendra sudah siapkan baldi kecik untuk kemudahan kalau aku hendak muntah.
Alhamdulilah lepas keluar semua asid dalam perut, aku rehat sebentar dan terus cuba habiskan nasi aku tadi. 3 kali aku ulang makan untuk habiskan makanan aku malam itu.
Allahuakbar..

Pagi ini syukur pada ALLAH aku diberi kekuatan untuk pergi kerja dan juga mengajar dari jam 9am - 11am. Walaupun memang diikut kan hati, aku hendak berehat sahaja.

Terima kasih untuk ole-ole malam tadi. Semuanya sedappppp...Terima kasih pada emak, Ita, Wi, Ema dan Im yang memasak juga yang membawanya.
Aku juga yang terbaring seorang diri atas katil malam tadi sebab ketidak laratan untuk membawa diri mengambil dan menghantar.
Semoga Allah memberi kesihatan yang baik buat dik Harry..amin..

5 comments:

mochitsuki said...

gile lama xsinggah sini..
hi

aryllia said...

mmg selalu terjadi pd org yg sdg mengandung nie...kdg2 1hr x leh nak makan...aper2 pon...jg diri n baby cik hazlina....kay

haslina said...

suki ~ welkam...welkam...

aryllia ~ itu lah kan..puas fikir2 apa yg selesa untuk di makan...
terima kasih...
:)

Ina Hashim said...

siannnn...doc x kasi ubat tahan muntah ke lin?

haslina said...

stock ubat tahan muntah mmg ada kak..tp menda tu tak jalan sgtlah klu saya makan...

:(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails