Followers

Friday, September 4, 2015

Beli radio baru (2nd) kereta Persona



22 April lepas temankan HC pergi jumpa kawan kelab Persona.
Orangnya pun HC tidak kenal
Cuma kenal dari sebagai ahli kelab Persona sahaja
Area nya dekat dengan office aku.

Kisahnya radio kereta aku ini tidak boleh off
Maknanya setiap kali aku off kan enjin kereta, parking.
Sebenarnya radio kereta aku masih on.
Akibatnya bateri kereta berkali-kali terus kong
Tukar bateri kereta baru, beberapa hari terus kong
Kereta tidak boleh start
Tukar bateri kereta lagi
Jadi semula kejadian yang sama
Alhamdulilah dapat juga tukar bateri baru dekat 2 ke 3 kali rasanya
Last-last cina di kedai bateri beritahu HC, suruh check radio kereta
Sebab selalunya itu penyebabnya

Confucius juga masa mula-mula kejadian
Tidak akanlah radio kereta aku memang sudah rosak
Pada hal baru kereta baru guna 3 tahun lebih  sahaja
Fikir-fikir semula, redha sahajalah

Kisahnya terbongkar lepas HC tukar sendiri radio kereta
HC jumpa duit syiling 5 sen
Ok
Baru tahu kan
Siapa lagi yang paling bijak kalau dan paling comel dalam rumah aku
Hafiylah orangnya yang memang kerjanya masukkan duit syiling ke lubang mana yang boleh masuk di dalam kereta
Anak oooo anak

Price radio yang di beli itu aku tidak ingat sudah
Alhamdulilah until today masih bagus
Lagipun adik yang jual tu beritahu, dia pakai radio tu sekejap sahaj
Sebab dia tukar radio kereta ke yang lebih canggih

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails