Followers

Monday, May 25, 2009

Mohon sedekahkan AL-FATIHAH kepada nenek tersayang.

November 2007 semasa kenduri kawin cousin aku. Sebulan lebih lepas itu nenek jatuh sakit tua dan langsung tidak boleh berjalan.

Assalamualaikum..

Baru 32 hari arwah makcik pergi meninggalkan kami keluarga arwah datuk Asyik, petang tadi Allah menguji kami lagi. Nenek ASWIYA BINTI SWEETIE tersayang telah pergi meninggalkan kami. Arwah nenek menghembuskan nafas terakhir di rumah makcik Sara aku di Chua Chu Kang. Aku tidak dapat bercerita panjang di telefon setelah kakak aku menelefon aku petang tadi. Mungkin pakcik aku pun tidak dapat memberitahu lebih kerana semua orang tengah bersedih.

Aku simpati pada emak kerana tidak berpeluang menatap arwah nenek. Dulu kalau tidak silap aku pada tahun 1979 semasa arwah datuk meninggalkan dunia pun emak tidak sempat berjumpa arwah datuk juga kerana semasa itu emak dalam perjalanan balik kesana setelah mendapat berita arwah datuk telah begitu tenat.

Arwah nenek lahir pada tahun 1921 dan sudah berumur 89 tahun. Arwah hanya sakit tua semenjak January 2008. Selepas sakit arwah hanya terbaring dan duduk sahaja di katil dirumah. Tapi alhamdulilah ingatan arwah tersangatlah kuat.
Arwah meninggalkan 4 orang anak perempuan termasuk emak aku, 3 orang anak lelaki, 29 orang cucu dan 15 orang cicit. Juga 2 orang adik perempuan.

Seperti biasa malam ini kami yang berada di KL akan terus balik kesana selepas habis kerja. Manakala abah emak juga abang ngah pula akan gerak dari Kuala Pilah.
Mungkin kami akan berada disana until hari rabu.

6 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

tabahkan hati...semoga rohnya dicucuri rahmat Illahi..Amin...

Ina Hashim said...

takziah buat lin sekeluarga
berat dugaan dariNYA
moga rohnya diberkati Allah

kak ina kl said...

salam..takziah buat haslina sekeluarga...banyak juga ye orang yang tersayang meninggalkan alam fana ni..al fatihah untuk arwah yang telah pergi..

maidatul said...

Salam...Takziah buat buat akak n family...agar tabah hadapi ujianNya...semoga rohnya dicucuri rahmat...amin...Al-Fatihah...

haslina said...

amin
terima kasih semua..

green apple said...

takziah...sorry aku lambat baca.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails