Followers

Thursday, May 21, 2009

Terlepas sudah rindu yang menggunung.

Aku and kak ina lepas habis kenduri.
Awat muka aku mesti nampak berminyak saja.

Malam minggu lepas dan lepas lagi, aku dan hubby di jemput sekali menghadiri majlis sambut menantu sebelah lelaki di dewan FRIM di kepong. Yang menjemput ialah kakak pengantin perempuan iaitu kak Ina yang merupakan ex officemate aku. Terima kasih kak. Dapat melepaskan rindu bila dapat jumpa akak sekeluarga malam itu, termasuk semua ahli keluarga akak.
Dapat sahaja SMS dari kak ina masa itu, aku terus tanya hubby hendak pergi atau tidak. Ialahkan, Haziq memang tidak boleh dibawa nya ke majlis itu. Semesti nya dia tengah aktive sekarang ini. Bila hubby setuju hendak pergi aku terus call kakak aku. Aku cadang hendak meninggalkan Haziq di rumah kakak malam minggu itu nanti. Alhamdulilah kakak setuju.
Kalau hendak di ikutlah, sepanjang aku berkahwin ini tidak pernah nya aku dan En Hendra dapat pergi kenduri kawin terutama yang di dalam dewan lah. Kalau takat kenduri siang hari itu memang boleh lah bawa sahaja Haziq bersama.
Petang sabtu itu seharian kami di bengkel kereta kerana menukar tayar dan beberapa barang lain. Alhamdulilah Haziq tidak nangis masa kami tinggalkan dia dirumah kakak petang itu. Lagipun ada cousin kesayangan dia untuk di ajak bermain bersama di situ.
Lepas hantar Haziq kami terus balik rumah dan bersiap untuk kekenduri. Habis kenduri malam itu pun kami terus ambil Haziq di rumah kakak.
So tidak nya aku dan En Hendra dapat ke mana-mana berdua selain dari kekenduri itu sahaja. Tapi ok lah, seronok juga sekala kami dapat berduaan kemajlis begitu. Masa di kenduri itupun aku asyik teringat kan Haziq sebab tengok anak buah kak ina juga anak kak ina alysha yang lebih kurang sebaya dengan Haziq.

2 comments:

Ina Hashim said...

tengs lin sbb sudi datang ye..sian haziq kene tinggal

Ms Haslina said...

u are welcome kak..lain kali mesti bawa Haziq...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails