Followers

Monday, December 12, 2011

Biskut@Cookies rangup

Salam pagi Isnin.
Alhamdulilah bertemu lagi kita.
Hari ini cuti. Birthday Sultan Selangor semalam.
Makanya ada di rumah sahaja, buat masa ini lah.
Semalam bagi aku sungguh seronok.
Sebab aku pergi kelas masakan.
Anyway mari lihat cookies yang aku buat petang Sabtu lepas.
Resepi tetap dari buku Chef Alex.
Boleh search di blog aku ini under tag cooking untuk resepi penuh cookies simple ini.
Pembakaran pun setakat 20 minit sahaja untuk setiap dulang.
Tetapi untuk filling aku terpaksa tukar bahan.
Sebab coklat chip tiada.
Gajus pun sama tiada juga.
Aku ganti dengan dark coklat dan juga hirisan badam.
Yang penting sedap.
Cuma rasa lebih kepada kecoklatan.

Cookies berwarna coklat.

Dari atas - hirisan badam, hazel yang di hancur halus, 
butter gula perang and gula halus.
Dari bawah - dark and white coklat, 
adunan cookies sebelum di bakar. 

4 comments:

Unknown said...

SALAM,
NAK, BAWA SIKIT HARI AHAD NI ! TERLEBIH PUN TAK MENGAPA

maidatul said...

wah sudah byk masakan akak cuba dan siap pergi kelas bagai lepas nie boleh bisnes makanan pulalah...
;)


p.s: syoknye ahad nie ada gathering dgn blogger2 yer...harap lepas ini ada lg boleh la akma join skali...

ciek niena said...

oh, sikit je bahan2 yang diperlukan. nanti boley la sya try wat plak. hehe.

Ms Haslina said...

Salam Dato' - insyallah ada 3 resepi/makanan yang akan di bawa nanti. insyallah. semoga ALLAH permudahkan urusan nanti. amin amin amin.

akma - a'ah, mmg sangat teruja part masak kek lah. alhamdulilah budak2 dan bapak budak pun suka makan. itu yg lagi semangat.
a'ah next time nanti leh kita gi berdua sesama klu ada gathering lagi.

dik niena - a'ah mudah jugalah buatnya. cuma oven akak kecik, so berkali2 membakarlah.
sekali bakar cuma leh 5 doh adunan sahaja.
kira2 3 jam gitu baru habis membakar.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails