Followers

Friday, December 2, 2011

Nasi Mandy (ala nasi arab).

Cer teka mana satu Nasi Mandy yang hubby aku masak?.




Hehehe.
Tidak perlu fikir pun.
Yang pic. no 2 dan no 3.
Sudah banyak kali hubby masak nasi mandy ini.
Memang tidak boleh kira lagi.
Alhamdulilah sedap dan berlemak.
Sebab guna minyak sapi.
Balik kg baru ini emak bawakan kaki kambing. fresh.
Ada orang kg buat korban Raya Haji baru-baru ini.
Asalan aku tidak berapa kenan hendak makan kambing.
Tapinya tidak tipu okies. Hubby masak kambing itu amatlah sodap.
Nyaman sungguh.
Lagilah kambing disembelih tidaklah berbau hanyir.
Kalau beli nasi arab di opis aku yang ada kambing harganya RM13.

6 comments:

luahfikiran said...

SALAM,
ALAMAK SEDAPNYA ! NASI BRIYANI MENDY MEMANG FAVOURITE SATU KELUARGA... MACAM MANA NAK RASA NI .... BILA JUMPA NANTI , BAWA LAH BENDA NI... SIKIT PUN JADI. MEMANG SUKA ! LAGI SATU NASI BRIYANI KABSAH DI CYBER JAYA. BEST !

Matjoe said...

mmg sedap masakan arab ni. cuma harga tak tahan

gee ryder said...

wah! cayalah hubby boleh masak sendiri.
tak payah makan kat saba dah hehehehe

oya said...

wah sodapnya..x pnah try nasi arab pun..

BLADE EDGE said...

lg elok kalo buat sndiri drp mkn slalu kat kedai. jimat

kalo akak yg masak mcmana yerk?? :-)

haslina said...

Dato' - mmg sedap dan berlemak nasi mendy kan dato'.
aduhai...insyallah sahaja dapat saya ucapkan dato'.

abang mat joe - sebab itulah hubby saya masak sendiri.
alhamdulilah menjadi.

gee - mmg duk dgr je org ckp saba sedap. tp aku mmg x pernah makan pun kat sana.
duk ulang makan nasi arab di office sahaja.

oya - serius cakap. akak bkn fan pun nasi arab nie. hubby yg suka. sebab tu dia try masak sendiri.
akak ni tumpang2 sahaja.

dik blade - mmg menjimatkan.
hahahaha. part masak nasi arab, nasi minyak, nasi goreng ikan sardin and nasi ayam. semua hubby yg sedap kalu masak.
akak ni kurenggggg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails