Followers

Wednesday, April 24, 2013

Santapan minda ;D


Kononnya mengisi masa terluang dalam berpantang. Bolehlah menambah ilmu. Tapinya bukan ke petua orang tua-tua, tidak boleh membaca dalam pantang. Katanya nanti cepat rabun.

Ada kawan saya, memang kata dia matanya rabun sikit lepas berpantang. Namun bukan pasal membaca kata dia. Sebab dia tidak mengikut petua nenek dia masa berpantang. Jangan cemas pula yea, kawan saya ini asalnya pakai spek orang nya.

Majalah-majalah ini memang senang dapat atau di beli di rumah kg. Kan saya pernah kata dulu, ada Uncle Cina ini memang menghantar surat khabar kerumah hari-hari. Makanya minta sahaja majalah apa, semua ada pada bakul motor Uncle. Selalunya Uncle tidak kisah pun bagi pinjam majalah pada emak. Beli atau tidak, kemudian cerita. Kalau jadi beli, bayar sahaja. Kalau kandungan majalah tidak best, pulangkan semula. Selalunya emak pinjam berhari juga.
Saya pula selalunya tengok dulu dalam sehari kandungan majalah, kalau berkenan memang terus bayar pada Uncle. PA&MA itu memang tebal gilos, tapi isinya sungguh tidak menarik. Bagi saya yang sudah ada anak 4 orang, memang sudah selalu juga dulu-duluan membaca majalah ini. Penambah ilmu ibubapa gitu. Kenapa agaknya, isi kandungannya asyik macam di ulang-ulang. Contohnya, kalau untuk orang yang pertama kali pregnant, mesti teruja membaca mengenai kandungan minggu pertama hinggalah minggu ke 40. Tapi bagi saya pula perlu ke membaca perkara yang sudah tahu.
Sebenarnya sasaran pembaca untuk majalah ini ialah yang pregnant 1st timer sahaja kea. Bagaimana dengan mama yang sudah ada anak lebih dari situ. Apa mission vision PA&MA sebenarnya.
Maka the next day, terus pulangkan semual pada Uncle. Majalah RASA pula memang emak belikan untuk saya dulu. Bila tengok ada tulis BLOGGER, terus berminat gitu. KELUARGA pula, tidaklah best sangat, story biasa-biasa. Namun ada sedikit sahaja infomasi mengenai wire jewelry. Wah terus bayar.

2 comments:

Ina Hashim said...

setuju sangt2 Lin psl Pa&Ma tu...dulu akak x penah miss beli dari sejak preggykan Alysha...sampailah Firas lahir....but then bosan tgk tajuk yg sama diulang2....seolah dah xde idea baru...dan byk sgt iklan kut...bohsan..!!! so now stop sudah membeli Pa & Ma.....beli yg lain yg lebih bermanafaat

Ms Haslina said...

tu lah kan kak. ntah saper sebenarnya aim pembaca diaorang kan.

saya sebenarnya memang da kurang membaca majalah semenjak dua menjak. rasanya time pantanglah barulah merasa membaca.
yang lain asyik online je kan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails