Followers

Wednesday, February 13, 2008

Berat sungguh mata memandang sama berat bahu aku yg memikul bebannya...ya ALLAH permudahkanlah AMIN.

Petang semalam masa kat opis aku tengah duk bz ceraikan staples dari paper utk wat recycle paper sebab recycle paper aku da habis.Aku dpt sms dari kakak aku .Teberhenti jap tangan aku baca foward sms dr cousin aku Salmi..citer pasal emak aku kat s'pore.Naper da lama x call ur mom?...Aduh naper aku leh terlepas pandang tanggungjawab aku satu ni..call emak..
Memang since balik dari 
sana ari tu x de saper family kat n9 pun call family kat sinun bertanya khabar pasal nenek.Emak risau pasal family kat n9.Ialah apa khabarnyer abah yg duk sorang2 kat Pilah....
Alhamdulilah..nenek mmg da kuar dari NUH pada 4 feb ari tu.So la nie mmg nenek da 
balik duk ngan Auntie Sarah aku
kat Chua Chu Kang.  
Aku pun silap..kesibukkan uruskan umah kat kg setiap kali cuti since emak x ada, kepenatan layan Haziq dan penat ulang alik ke s'pore ari tu mmg x recover lagi..sebab tu aku da jadi terlupa nak call emak.Untuk bertanya khabar...
cian emak..
mmg x pernh berjauhan dgn family sendiri.Melainkan klu nenek sakit..emak mesti kena stay kat s'pore lelama.
So malam tadi aku call emak..dalam 25 minutes story kat emak pasal -
  • jangan risau abah..angah akan selalu tidor umah kg..temankan abah
  • wlupun abah ada x sihat..demam sikit..tapi abah rajin makan ubat
  • kain baju kotor emak dan abah da selamat aku cuci tiap2 kali balik kg ujung minggu dan da selamat aku lipat sekali
  • cadar katil abah aku da tukarkan
  • umah tingkat atas da bawah da selamat di sapu dan vacum
  • dapur masih dalam keadaan sama seperti emak tinggalkan dulu...
  • tapi ada botol plastik, tutup periuk, tin biskut yg                                                                                                                                                                          da mengot2, tercampak sana sini
  • sebab cucu emak 2 orang tu yg 'rajin' duk sama2 kemas kat dapur masa emak2 diorang sibuk masak..
  • ktorang ada pi piknik kat Ulu bendul dan Hutan Simpan Ulu Serting wit abah sekali
  • kaklang masak kari kepala ikan, udang masak lomak cili api dan kerang rebus kicap bercili masa cuti tahun baru cina ari tu.
penatttttttttt sangat.......

Dan emak bg tau...nenek da x larat nak jalan sendiri lagi macam dulu sebelum sakit.Kerana badan nenek da lemah sangat..akhir nyer semua benda anak2 nenek yg buatkan sekarang nie utk nenek.Sedih aku dengar citer dr emak...teringat kembali masa emak jaga uwan masa uwan sakit dulu..keadaan tu sama dgn keadaan nenek sekarang nie.Cuma beza nyer nenek umur da 88 tahun..masa tu umur uwan belum sampai 70 lagi rasanyer.Tp ingatan nenek masa super...dia ingat semua nyer lagi cam biasa.
Itulah kan berkat orang yg zikir nyer beribu2 bilangan nyer setiap kali solat..Allah bg kelebihan..alhamdulilah..
Alhamdulilah lump darah beku kat kepala nenek da cair kembali dan darah tu kembali mengalir seperti biasa.Kata Auntie aku..darah tu cair sebab nenek di berikan air garam.
Aku pun baru tahu hal tu..darah beku leh di cairkan dengan air garam kat spital.
 
Lepas letak tipon tu aku nangis..ialah aku sedih sebab belum ada kesempatan aku utk mandikan nenek, suapkan makanan kat mulut nenek, jaga nenek masa nenek da sakit nie.Padahal semua tu nenek buatkan juga kat aku masa kau kecik2 dulu.
Nenek juga yg memang rajin bawa aku,eboy,kaklang dan diana jalan2 kat orchard road masa ktorang kecik dulu.Bukan takat orchard je..byk tempat kat s'pore tu da nenek bawa kami jalan. Aku terfikir...klu aku nie bujang da lama aku terbang pi sana..mengganti diorang sehari dua utk jaga nenek sekarang ni.Aku tahu diaorang semua penat..mana ngan kerja..mana ngan family..mana dengan diri sendiri.
Auntie aku..sama ngan emak aku..cousin aku berganti2 demam..cian diaorang.
Mana lagi sepupu aku Diana yg baru bersalin...cian diana..ramai 'terlepas pandang' kat dier sebab semua sibuk jaga nenek..

Sebelum letak tipon malam td..aku pesan kat Auntie Sarah aku...jgn risau pasal macam mana emak nak balik n9...nanti tiba waktu nyer kami akan pi amek emak..x yah susahkan anta emak balik sini..

Tapi tu lah aku ada tanggungjawab aku sendiri - En Hendra..Haziq...kerja aku..abah n umah kat kg...
Insyallah aku akan cuba cari kelapangan tu utk balik sana nanti..insyallah..semoga Allah permudahkan perjalanan aku..AMIN

1 comment:

Anonymous said...

obviously like your web-site but you need to take a look at
the spelling on several of your posts. Several of them are
rife with spelling problems and I to find it very troublesome to inform the truth however I
will surely come again again.

my blog post :: what is the Cheapest car insurance

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails