Followers

Saturday, August 1, 2009

Lunch ikan siakap masak sambal...yummmy..

Pagi tadi aku breakfast teh o panas segelas sesambil layan internet. Layan FB..hehehe. Bukan apa, ramai kawan-kawan aku yang suka online kat FB. Punyalah syok layan FB, perut minta di isi lagi. Aku bancuh milo O panas segelas.

Lepas air sudah habis...baru lah hendak pergi bersiram. Memang since berbadan dua ini, aku mesti minum air panas dulu sebelum mandi. Bukan apa, supaya keadaan dalam perut stabil dulu. Kalau tidak nanti, silap-silap boleh muntah pulak dalam bilik air.
Kemudian sambung lagi layan internet sambil makan kacang cap tangan. Habis kacang, fikir lagi, apa hendak kunyah-kunyah ini. Hehehehe, aku makan COKLAT. Alahai coklat murah-murah sahaja.

En Hendra yang aku cintai akan masakkan ikan siakap masak sambal untuk lunch today. Tuuuu ikan tengah dalam kuali lagi, sedang digoreng. Memang aku suka makan lauk ini masa pregnant kan Haziq dulu. Sodap....
Buat masa ini aku lebih suka makan ikan sahaja. Kalau daging dan ayam...erm...memang macam tidak selera gitu hendak makan. Hari itu masa di kg sempat juga kakak aku masakkan aku ketam masak sambal. heehhehe..best.
Setakat ini alhamdulillah, apa yang aku teringin hendak makan semua sudah dapat. Aku tidaklah mengidam pun, cuma kalau ada benda yang aku hendak itu ok lah. Tapi kalau tidak ada, aku masih boleh sabar dan menunggu. Im fine sahaja.
Yang aku hendak makan sangat dan alhamdulilah aku sudah dapat pun ialah ---->
- pulut kuning dan sambal ikan bilis dari kenduri dikg aku.
- air kelapa
- ubi kayu rebus
- ketam masak sambal
- asam-asam harga 20 sen dari zaman kecik-kecik dulu

Sebut pasal Haziq...whuaaaa. Bukan apa, buah hati pengarang jantung aku ini sekarang masih berada di kg. Parent aku memang tidak bagi bawa Haziq balik KL until aku betul-betul sihat. Ialah parent aku tahu aku tidak mampu uruskan Haziq dengan keadaan aku sekarang.
Punyalah sedu sedan aku menangis masa malam aku sampai KL hari itu. Aku asyik teringatkan Haziq. Memang En Hendra minta Haziq diambil semula hari ini, tapi bagi aku biarlah Haziq duduk dengan emak abah until next week. Walaupun hati jiwa segala-galanya dalam diri aku meronta-ronta merindui Haziq 24 jam.
Sebelah bantal aku memang ada sehelai baju Haziq buat pelepas rindu dihati aku masa hendak tidur.
Lagipun Haziq bukan milik aku dan En Hendra sahaja. Haziq juga milik atuk dan uwan dia.

5 comments:

LuVidA^^ said...

hi kak...lme x jenguk blog..
mlm td, ida mkn ikn siakap 3 rase

Ms Haslina said...

dik luvida ~ welkam welkam...
oooo..makan kat mana? dik luvida masak kea?...

LuVidA^^ said...

kak haslina...jeng3...
jgn lupe vote for luvida.
:D
dtg blog tgk..a

maidatul said...

Alhamdulillah da ok akak ek... seronok tgk org pegnan nie...hehehe.

Ms Haslina said...

dik luvida ~ vote...okies nanti akak pi blog adik..

akma ~ alhamdulilah...
seronok tgk jea kea...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails