Followers

Tuesday, February 21, 2012

Demam and story cake lagi.

Salam Selasa.
Alhamdulilah.
Me tidak bekerja lagi hari ini. Fuh sakit hendak datang kan, kena redha. Demam sikit dan semestinya kurang kelaratan.Haziq pula demam dari malam tadi. Alhamdulilah sudah ada kurangnya. Hatta tetap aku tidak memberi dia ke school. Azalinya dari sekolah lagi Haziq sudah demam masa aku ambil dia semalam.
Semenjak boleh tengaok tv di hp, makanya niat aku aku untuk upload pic dari situ ke sini sudah terbengkalai. Hp aku sudah jadi tv.

Moist Choc Cake.
Order kaklang untuk kawan dia. 

Iklan dan story kejap pasal my cake. Story bermula cuti dua minggu lalu. Officemate kaklang baru bersalin. Kiranya dalam pantanglah. Tapinya kek ini untuk makan anak-anak kakak itu. Yang aku rasa sudah besar-besar gitu. Alhamdulilah malam itu dalam hujan-hujan aku ajak juga hubby pergi Putra Height. Oklah juga kan, dari Puncak Jalil ini kami ikut lalu depan IOI Mall Puchong, then masuk tol hendak ke Shah Alam. Then memang ada signboard tempat itu di belah kiri sebelum Shell. Makanya masuk ke situ. Boleh tengok signboard lagi.
Hatta malam itu belum aku sampai rumah lagi masa itu. Kaklang sudah sms aku. Katanya anak-anak kak Myara suka my cake itu. Syukur pada ALLAH. Berkat rezeki aku walaupun belajar sendiri dengan bantuan buku, internet juga ilmu dari kaklang mengenai dunia kek.
Kek ini tetap aku gunakan resepi yang sama. Boleh cari resepi di tag cake di blog aku ini. Tengahnya aku belah dua dan sapukan dengan buttercream coklat. Ganachenya pula ialah campuran whipping cream+butter+coklat compound. Seriusly resepi ini aku campur-campur hasil dari pemerhatian dan kajian pendek aku. Maknanya resepi kek dan ganache dari orang lain. Then buttercream dari orang lain.
Semoga ALLAH sahaja dapat membalas jasa pada mereka-mereka ini yang cukup bermurah hati berkongsi resepi.
Insyallah will do a post about the resepi for the cake ini nanti. Bagi aku pun sama, ilmu walaupun aku menjual, tetap jatuh wajib di kongsi.

Bagi amatur macam aku, patern ini jadi kegemaran aku.
Bila buat piping buttercream guna nozzle.

2 comments:

maidatul said...

Salam...

Alhamdulillah now sudah bekembang nampak..nampak memang mengancam kek nie...rajin akak.

Semoga Allah beri kesihatan yg baik buat akak n family..

p/s Rindu kat akak ni, bila nak jumpa. ;))

haslina said...

salam kembali,
tq akma.
mmg wendu juga. lama benar x chatting. jumpa apatah lagi.

insyallah ada kelapangan, jom kita jumpa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails