Followers

Friday, June 1, 2012

apam polkadot, cake and update.

Alhamdulilah, finally sudah hari Jumaat. Fuh, penatnya aku minggu ini. Event IUICEC 2012 oleh department aku selama 5 hari telah berakhir semalam. Dugaan tuhan, cuaca panas sungguh beberapa hari ni kan. Penat ampun bila kena bekerja selain dari dalam office yang sejuk beraircond. Op tak mau bercerita panjang pasal IUICEC. Nanti kalu rajin, aku buat post pasal competition tu.

repeat Order dari Ms Anis.
100 biji.

Mari lihat order last week. Macam biasa, aku memang tidak berani hendak terima order banyak-banyak. Serius aku takut aku tidak mampu buat. Maklumlah kerja di office pun boleh tahan penatnya.
Komitmen dengan keluarga pun kena jaga. Nanti tidak pasal-pasal hubby sound aku sebab asyik dengan kerja sendiri.
Alhamdulilah setiap minggu adalah juga aku terima order.

                                                            Order dari Ms Saliza.
                                                            Cake Coklat Walnut.

Story pasal kek ini. Alhamdulilah pujian dari customer ialah kek ini rasa manis-manis buah. Yup, aku memang pantau sikit hal gula-gulaan ini. Aku sendiri tidak suka kalau kek terlalu manis. Ialah memang namanya hendak berniaga. Tapi tidak elokkan kalau makan manis-manis terlampau. So aku suka buat study sikit pasal resepi. Aku tengok berapa gram terbaek untuk sesuatu resepi berdasarkan komen dan hasil bakar orang lain. Dari situ baru aku berani guna untuk resepi aku. Dan semestinya hubby adalah pengomen tegar apa sahaja yang aku bakar.

                                        Yang ini part cake untuk makan-makan family.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails