Followers

Thursday, June 21, 2012

Jom makan nenas dan juga laici.

Cantik color kulit buah nie.

Kulit bahagian dalam.

Biji laici di tangan Haziq.
Lonjong.

Model buah laici.

Alhamdulilah hujan bumi ALLAH pagi ini.
Sempat juga aku sampai ke office sebelum hujan turun.
Hari ini buat entry buah.
Minggu lepas aku beli buah oren.
Saja siap-siap untuk order mendatang kek oren aku itu.
Masa beli itu sempat tengok buah laici.
Ermmm, di tengahari panas. Fuh memikat selera tekak sungguh aku tengok buah laici.
Tapi aku tidak belilah.
Baru-baru ini aku nekad suh hubby belikan buah laici, sebab kebetulan kami lalu di kawasan itu lagi.
Aha, harganya se kg ialan RM15.
Mak oit.
Masa itu aku tunggu dalam kereta sahaja, terus aku bagitau hubby sebab hubby call aku.
Tak payahlah beli.
Then beli hubby sampai di kereta, di belikan juga rupanya buah laici itu.
Adalah dalam 13 biji, kiranya dalam 1/2kg. Price RM8.
Apa-apalah kan.
Rasa, erm manis amat. Macam ala-ala buah mata kucing. Tapi isi laici lebih tebal.
Hendak di jadikan story, until hari ini adalah lagi beberapa biji buah laici itu dalam peti ais.
Okies.

Nenas with laici.
 
Selepas di potong by me.
Manis.

Minggu lepas ada sekali aku bawa balik buah potong ke rumah.
Ada buah mangga, jambu dan nenas.
Asalan nenas itu adalah untuk aku.
Entah lama benar tidak makan nenas.
Kebetulan member ajak beli buah potong petang itu.
Ambillah buah nenas sekali.
Boleh rupanya hubby suka makan buah nenas.
Erm aku tidak tahu pula.
Cadangan aku apa kata beli sebiji buah nenas di pasar segar di rumah.
Kiranya sudah kali kedua hubby beli buah nenas ini.
Price RM2.50 sahaja.
Aku ini pula pengalaman sekali sahaja dulu-dulu potong buah nenas.
Masa hendak buat inti tart nenas untuk hari raya.
Dengan pengalam kecik itulah aku potong buah nenas kali ini itu.

4 comments:

oya said...

jom makan durian

Ms Haslina said...

dik oya - hehe, a'ah da makan da. duk ulang makan durian gak.
jom kita.

mamaarifakeemaisy said...

laici tu best tu..lama tak makan..huu~ dapnyee..

Ms Haslina said...

mmg rasanya saya x pernah makan pun buah ni eina. makan fresh gitulah.
kira 1st timelah nie.

tp rasanya makan buah laici dalam tin pun da ok da rasanya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails