Followers

Saturday, June 30, 2012

Kek Pelangi dan Kek Orange - order

Model cake.

Malam tadi gigih aku membakar kek.
Repeat order dari Sis Norli di Kajang.
Serius 1st time jumpa Sis ini.
Dulu dia order masa dia dalam pantang.
Silap aku yang terlepas pandang email order.
Last-last sudah bersalin kakak itu, baru aku perasan.
Makanya kehendak orang mengandung kan.

Tadi itu Sis Norli order 3 biji kek.
2 kek pelangi dan 1 kek orange untuk kenduri Aqiqah di rumahnya.
Alhamdulilah, Sis Norli cakap diaorang anak beranak suka makan kek butter aku itu.
Sejuk aku dengar komen positive itu.

Memang penat sikit aku hari ini.
Semalam tidur jam 2 pagi. Setelah semua kek siap.
Lepas itu bangun pagi, tidaklah pagi sangat.
Kena hantar kek ke rumah Sis Norli.
Haziq sahaja yang mandi, sebab dia sudah pandai mandi sendiri.
Haifa dan Qeqeem just tukarkan baju dan pampers.
Siapkan susu sorang satu sekali sebelum keluar rumah.
Then terus ke Serdang, settlekan bill.
Jam 11 pagi baru merasa breakfast+lunch.

Balik rumah terus terlelap aku.
Bangun gocoh-gocoh, siap pergi kerja.
Aku kerja dari jam 1pm - 5pm hari ini.
Penat, demi mencari rezeki.

                    
Sorry to say lah.
Aku sendiri jatuh cinta dengan kelembutan dan aroma kek pelangi ini.

Orange Butter Cake

Kek Butter Pelangi

4 comments:

velasrizal said...

wah sedapnye.. untung la badan..

mamaarifakeemaisy said...

bestnyer pandai buat kek..rajin awak..

arif tgk kek ni, beriya dia suruh mamanya buatkan..hee`

Ms Haslina said...

dik rizal - alhamdulilah.

eina - rezeki ALLAH bagi. malas rajin juga tu. hehe.

mesti eina boleh punya, cubalah buat.

Anonymous said...

Hello! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.
Is it very hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty quick. I'm thinking
about making my own but I'm not sure where to begin. Do you have any tips or suggestions? Cheers

Stop by my blog ... best auto insurance companies online

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails