Followers

Friday, November 1, 2013

Mengganti kad Maybank, brake pad and urusan di KWSP.

Assalamualaikum.
Ya Allah kenapalah hambamu ini ke laut sangat minggu ini. What hapeng to me?.
Ampunkanlah dosa-dosa hambamu ini ya Allah. Amin.
Sudahlah pergi PD masa cuti sebelum Raya Aidiladha hari itu langsung tidak dapat mandi, sebab ombak kuat sangat dengan angin pun kuat juga.
In the end anak-anak yang excited hendak mandi laut setakat dapat main pasir di pantai sahaja.

Serius sangat, I'm not in the mood to work this week.
Dalam kepala cuma ada feeling hendak shopping, rilex depan tv tengok movie dan hendak bercuti berehat sahaja. Hingga macam ada planning hendak ke Gelang Patah, rumah rehat Cik Mat sebab boleh mandi swimmingpool sambil boleh pergi jalan-jalan di JB. Tapi nanti penat pula sebab travel jauh kan. From KL to JB, singgah Kuala Pilah dulu ambil emak. So around 5 hours ++. In the end mungkin balik Kuala Pilah sahaja malam ini until hari Ahad. Di kg pun boleh shopping juga kan. Banyak sahaja kedai pakaian. Cuma tidaklah se grand macam di KL. Namun untuk jiwa sederhana seperti saya, itu sudah lebih mencukupi.
At list Bahau pun tidak jauh dari kg, kalau pekan Kuala Pilah itu tidak cukup kan.
Risau juga sebenarnya dengan sikap pro aktif ini. Tapi saya pujuk hati yang I need rest. Ini sahaja minggu berehat rasanya. Bila masuk sahaja next week, once semester October sudah bermula. Makanya  classes pun akan muncul setiap hari. Rezeki mama ini dapat kelas di tingkat 3 nun. Aduhai semoga di permudahkan untuk memanjat tangga di kala lecture jam 8 pagi.
Since students bercuti semester, saya pun sama-sama cuti tidak study. Boleh kan begitu. Assignment pun belum siap lagi. Aduhai.
Rasanya kita sebagai manusia memang begitu. Tidak semua orang boleh back in track kalau sudah merasai kemanisan berehat. Ironinya mungkin cuti itu tidak cukup lagi rasanya atau cuti tersebut kurang berkualiti kan.
In sha Allah, saya sudah planning. Next week, I will back to the right path again.

Mari evaluate kerja-kerja luar yang saya buat minggu ini which is to satisfy my moodness huhu.

Card lama

Hari Isninnya saya ke Maybank Bangi. Location belakang Pejabat Pos Bangi. Ada landmark Bank Islam, Stesen Minyak Shell dan Petronas di situ. Ataupun berdekatan medan ikan bakar gitu. Pointnya kesitu ialah untuk menukar card atm saya yang sudah rosak. Sebelum itu masih saya guna juga lagi. Tapi akhirnya card sudah tidak boleh di baca.
Sampai di sana around jam 11 pagi. Saya terus ke kaunter untuk mengambil nombor. Memang sudah baca yang system down di kertas yang di tampal di situ. Terus saya bertanya untuk kepastian, berapa lama waktunya. Kerani di kaunter berkata ia mungkin makan masa until 2 jam. Ok, saya terus balik office.

Maybank Islamic,
Seksyen 16,
Bandar Baru Bangi,
43650 Selangor.
03 8926 1105


Hari Selasanya saya ke Maybank berdekatan Masjid Bangi. Dekat dengan stesen minyak petronas. Alhamdulilah sebab masa itu baru jam 10 lebih. Masa menunggu adalah tidak lama. Saya sempat berbual dengan pegawai di meja semasa saya berurusan. Namanya En Anuar. Kata dia, Maybank yang satu lagi itu, memang selalu sistem down/problem. Tapi di bahagian Maybank ini katanya jarang berlaku offline.
Hendak  di jadikan cerita, masa turn saya itu. Tetiba system tergendala. Alhamdulilah tidaklah lama sangat pun. Walaupun system adalah macam siput masa itu. Akhirnya kad atm saya siap.
Tapinya bayangkan, untuk penukaran card atau urusan card hanya ada satu sahaja pegawai bertugas. Saya tengok, satu lagi meja untuk urusan check dan satu lagi untuk urusan lain. Macamana hendak cater keperluan pelanggan yang ramai kalau begitu. Masa saya berurusan itu pun, ada seorang customer lain datang di situ untuk meminta kad pengenalannya sebab tidak tahan menunggu lama.

No. 7 & 9,
Jalan 9/9C (Seksyen 9),
Bandar Baru Bangi,
43650 Selangor.

Card baru and caj RM12 untuk penukaran card baru

Hari Rabu pula saya ke KWSP. Untuk urusan pengeluaran pendidikan. Saya pergi KWSP di hentian bas Kajang. 
Alhamdulilah urusan sangat mudah kerana tidak ramai customer. Sebaiknya isi dahulu semua detail secara online. Kurang 30 minit, urusan telah selesai.

Credit picture to Panoramio

Kisah akhir minggu ini ialah HC telah membeli brake pad kereta secara online. Price adalah RM65 dengan penghantaran percuma di Kajang dan Bangi. Semalam itu dalam jam 11 pagi barang ini di hantar ke office saya di IUKL.
HC memang ahli kelab kereta yang saya pakai sekarang. Memang info mengenai brake pad ini adalah dari pengkongsian ahli kelab. Makanya semalam petang sempat HC survey untuk price pemasangan di semua kedai berdekatan rumah kami di PUJ 2. Price adalah dari RM 30 ke RM 20. Semestinya HC pergi ke kedai yang murah. Actually memang selalu juga HC berurusan di kedai itu. Kedai berdekatan Tat Nasi Ayam. 
HC memang buat alignment sekali. Kalau hendak buat chamber sekali ialah RM 25 per tyre.

Selamat bercuti panjang pada yang ambil cuti pada Monday nanti.

Brake pads warna merah

2 comments:

mamaarifakeemaisy said...

In sha Allah.. next week, all in track :-)

Herm.. eina juga belum tukar2 maybank card..huu..

Ms Haslina said...

aminnn. tq eina.

kena cari waktu free baru boleh pergi bank kan eina.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails