Followers

Wednesday, June 4, 2008

31 mei 08 - bandar klang



Hari sabtu lepas aku pi klang.Ada majlis akad nikah adik ipar kakak aku buat di masjid klang.Nikah tu di buat lepas asar.Parent aku pun ada datang dr kg..ialah 'besan' diorang wat kenduri...mesti lah datang...kan.So akad nikah bermula lepas selesai solat asar.Rhupa nyer bukan takat Fairul <---- nama pengantin---yg nikah petang tu...Ada lagi dua pasangan jugak akan di nikahkan petang tu.Dah lah belah rombongan tu pun bawa theme color ijau..sama mcm rombongan ktorang da jadi nyer..
Nak syok citer lagi...rhupanyer pengantin lelaki yg 2 orang tu adalah kembar seiras....dgr nyer orang perak.Nikah pulak dengan pengantin perempuan tu adik beradik..kirenyer kembar kawin adik beradik lah..Perempuan tu pulak umahnyer dekat lah jugak ngan rumah isteri Fairul tu..
So tok imam panggil diorang semua pengantin lelaki duk sebaris depan imam sebelum di nikah kan..aku tgk mcm syok lah pulak...ialah..selalu orang nikah sorang2 jea...chemas2 depan tok imam...ni tidak.Diaorang nikah siap2 bertiga2 sekali..
Pengantin lelaki yg kembar tu sorang nyer pakai baju warna ungu...ialah supaya nampak perbezaan nyer lah..sebab aku nampak2 muka diorang mmg seiras.Pengantin yg dinikahkan last sekali kena wat 2 kali akad nikah...compare ngan Fairul and sorang kembar tu just sekali lafaz da sah as NEWLY HUSBAND.Seronok aku tgk orang bernikah ni...kirenyer ini 1st time aku tgk orang nikah lepas aku bernikah tahun 2006 dulu..kirenyer masa nyer macam nak sama lah..aku nikah pun lepas asar.Masa cousin aku nikah nov 2007 ari tu...aku tak pi tgk pun..aku duk kat khemah jea..ialah dgn Haziq yg masih kecik masa tu..aku takut dia nangis time orang nak akad nikah..kang mcm mengganggu pulak..
Picture pengantin perempuan adik beradik tu aku tak sempat nak snap..so yg ada pic pengantin lelaki kembar tu jea and picture Fairul jugak isteri nyer Nurfaezah <--- klu aku x silap dengar masa akad nikad tu lah..
Pastu kenduri naik pelamin hari ahad tu aku tak pergi lah..parent aku pun malam minggu da balik pilah semula.Akak aku cerita...masa on the way nak pi umah pengantin perempuan pada hari ahad tu...kira lalu kat umah pengantin yg satu lagi tu.Kat umah tu siap ada banner lagi..gambar2 pengantin 2 pasang tu...Ha hahha ingat lagi masa aku kawin dulu...abah nak tempah banner utk letak muka aku as a pengantin kat jalan masuk kat kg aku....aduhhh...x kuasa aku haiii...aku bukan artis bagai nak wat gitu2..heheh..tapi di fikir2..mesti abah nak yg terbaik utk anak dia kan...lagi pun dulu abah ngan emak nyer kenduri mmg GRANNNNND..kat s'pore jea emak kata siap ngan kuda kepang lagi iring rombongan abah..Dan kat kg pulak kendurinyer 3 hari 3 malam lagi..siap ngan tarian lilin lagi....
Saja nak cite pasal hantaran...Fairul tu hantaran nyer ialah rm15151.00..dan pengantin dua pasang lagi tu hantaran dalam rm 6666...itu jugak yg aku dengan masa akad nikah lah...
Selamat Pengantin Baru kat ke tiga2 pasangan..semoga jodoh kekal hingga kesyurga..amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails