Followers

Monday, June 23, 2008

Salam takziah.


Aku kehilangan lagi pada hari Jumaat lepas, 20 June 2008 jam 10.40pm. Paklong aku..abang abah telah kembali kerahmahtullah. Air mata aku mengalir wlu aku cuba tahan bila aku dengan berita sedih tu dari abah. Aku terduduk di sofa...aku sedih kerana aku kehilangan dua orang pakcik selang seminggu...masa tu aku sefamily baru tiba di kg. Mungkin adik beradik aku paling terasa kehilangan..termasuk emak dan abah. Masa jam 5.30pm tu abah da call aku beritahu yg paklong mmg da nazak sangat...2 minggu rasanyer arwah ditahan dihospital. Dan arwah dibawa pulang pada hari khamis tu...klu aku tak silap. Arwah nak meninggal dirumah nyer sendiri. En Hendra sendiri yg mengajak aku balik ke kg malam tu..wlu pun cadangan awal kami nak balik pada pagi sabtu.
Seperti arwah paklong ku di s'pore..arwah paklong di kg jugak di kebumikan pada hari sabtu..sebelum zuhur. Aku tak pasti umur arwah paklong...mungkin dalam lingkungan 75 ke 80 atau lebih 80 tahun. Arwah meninggal di sebabkan sakit asma..aku rasalah..sebab memang arwah da lama ada asma. Paling last aku berjumpa arwah ialah pada Hari Raya Haji. Aku sekeluarga,kakak aku sekeluarga, abang,adik dan emak dan abah bersama2 pergi hingga kekubur. Haziq sekali aku bawa..tp aku duduk jauh dari kawasan kubur. Alhamdulilah sampai kemalam Haziq ok..x de aper2. Ialahkan...bawa budak kecik pergi kawasan kubur.
Al-fatihah buat arwah paklong aku HJ ABU ZARIN@ZARIM BIN DOLLAH.

Abah sekarang ni cuma tinggal seorang abang - pic kat bawah -. Semalam tu masa hari ahad..aku with En Hendra, Haziq and abah pergi melawat Pak Teh aku nie. Sebab pak teh pun tak sihat sangat.

De only abang abah yang ada.

1 comment:

Anonymous said...

Hey there! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard work due to no
back up. Do you have any solutions to protect
against hackers?

My page - car cheap insurance rate (jamescitycomputer.com)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails