Followers

Wednesday, April 15, 2009

aku mencari MOOD.


Mood
OOO ooo mood..dimana kah kau wahai mood?


Lately ini disebabkan aku penat dan penat. Ialah kan...selalunya pagi-pagi aku terus masuk makmal, waktu lunch hour baru aku balik office. Lepas itu kembali ke makmal semula dan dalam jam 5 pm baru kembali lagi ke office. Dan aku akan balik dalam jam 6 pm lebih. Memang terasa sungguh letih badan ini compare dengan masa mengajar. Aku rasa macam tidak ada idea langsung untuk update blog aku ini. Pada hal nya banyak sungguh cerita-cerita aku masa bercuti selama di kuala terengganu hari itu.

MOVIE
Lepas itu since balik dari cuti-cuti ini aku lebih kepada mengemas rumah sahaja. Juga kalau ada waktu lain lagi, kami sefamily menonton movie yang En Hendra sudah siap sedia download. Bayangkan lah, untuk movie The Curious Case of Benjamin Button makan masa 3 malam untuk di habiskan tengaok keseluruhan cerita. Bukan apa..banyak benda lain hendak dibuat dari duduk mengadap tv sahaja. Lastly aku macam sudah terlupa sikit permulaan movie itu.

Synopsis movie - What makes Button such a curious case is that when he is born in New Orleans just after World War I, he is already in his eighties, and proceeds to live his life aging in reverse

Orang putih ini macam-macam sungguh kan, boleh dia orang terfikir untuk buat cerita manusia dilahirkan dalam fizikal baby tapi dalam kedaan tua. Lepas itu membesar dari tua ke dewasa ke remaja dan akhirnya meninggal dunia dalam keadaan baby yang baru lahir.
Bayangkan semasa bekas isteri dia telah pun tua, lebih dari 60 tahun rasanya, isteri dia mengambil alih menjaga Benjamin yang sudah masuk kealam remaja dan akhirnya Benjamin mati dalam jagaan bekas isteri nya dalam keadaan dia kembali seperti baby baru lahir.



GAMES
Lagi-lagi masa yang lain aku sibuk layan Big Fish Games - Mystery Case File:Ravenhearst . Aku memang kegilaan sungguh kalau layan mana-mana version Mystery Case File ini, sampai sanggup aku baca forum untuk selesaikan mana puzzle yang memang stuck tanpa jalan penyelesaian. Aku start main game ini masa tahun 2007. Memang aku suka main game ini sampai sekarang.

Memula memang perlu cari hidden objects seperti contoh dibawah. So bila lepas itu perlu selesaikan puzzle dalam pelbagai bentuk dan masalah seperti gambar kedua dibawah. Selalunya part puzzle lah yang paling susah. Sebab itu kena rajin baca forum --- sungguh tak ada kojo den ni kan..hahahah---







5 comments:

Ina Hashim said...

lin

game nih akak duka layan wktu keje kat sana dulu huhu

aliaaroslan said...

kak, nak pinjam DVD cite tu.. tak tengok lagi.. mcm menarik aje..

Ms Haslina said...

kak ina ~ Oooo iye kea kak..sekarang ni saya tengah main games MCF-RETURN TO THE RAVENHEARST(best games of 2008)...hehehe

tapi saya tak pernah main kat office..sebb internet lembab kat office..kan...
;)

miss julie^beth ~ oOO..insyallah nanti akak suh hubby burn kan.

aryllia said...

best ker citer tuh,mcm byk ckp je kan..kan...lama dah kita x jeguk awk kan

Ms Haslina said...

tima kasih dtg jenguk saya...
:)
saya pun da lama tak jenguk awak..harap awak dan baby dalam perot sihat2 selalu..

cerita itu memang banyak bercakap..
ia mengenai penceritaan semula hidup benjamin tu melalui diary yg ditulis nya oleh anak perempuan nya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails