Followers

Wednesday, March 30, 2011

kuih Pelita


Tadi pagi aku pergi bank. Alhamdulilah orang tidak ramai. So urusan dapat di selesaikan cepat. Lepas itu aku terus ke restoran@kedai makan di sebelah bank itu. Cadangnya memang hendak membeli kuih sahaja. Ialah masih pagi lagi gitu.
Mula-mula ternampak nasi ayam, terus aku tapau untuk lunch. Harap makluman, aku memang payah sikit untuk mencari selera untuk makan kalau time pregnant ini. Makanya, bagi aku order bungkus nasi ayam untuk makan tengahari.
;))

Lepas itu aku terus ke bahagian kuih muih.
Aduhai sedapnya aku tengok ada jual kuih pelita ini. Aku pasan, hubby pun suka kuih ini. Hatta aku beli bungkus untuk makan di rumah nanti.
Ialahkan, payah juga hendak terserempak dengan kuih ini kan gitu.
Best gak lagi sebab ada kuih pulut panggang juga.
Suka suka dan suka.

4 comments:

maidatul said...

Tepung pelita ini memang favourite sungguh...tapi tidak reti2 lagi buat makan saja tau...

Ms Haslina said...

sama lah kita. akak ni mmg suka kuih lembut2 gini.

tp tulah, nak buat. hehehe. tak geti.

IDAZS said...

salam kenal. saya pun suka kuih pelita nie. kalau bulan puasa mmg selalu beli.

Paling suka yang ada sengkuang dalam dia, nyummmy!

Ms Haslina said...

salam kenal kembali.

a'ah, klu bulan puasa yang banyak kita jumpa kuih ini.

tp klu bulan lain payah sikit kan nak jumpa. itu yg semalam nampak kuih ini terus beli.
;))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails