Followers

Wednesday, October 8, 2008

nak jalan raya lagi nie..

Meja cuma da ON kan pc jea. Yang lain masih bersepah2 lagi. Nenanti lah kemas..mungkin balik dari bercuti juga seminar nanti 17 oct jumaat baru kemas dan cantik2 kan...hehehehe. La nie tgh tanda menanda kertas student.
Erm jauh nyer perjalanan nak balik kg emak esok pagi.
Insyallah klu di izinkan dan dimurahkan rezekikan oleh Allah, kami akan balik ke Tawau juga nanti. Perkataan pertama yg MAK MERTUA cakap ngan aku di phone ialah...
"saper2 yg balik sini cuti sekolah nanti?".
Insyallah mak...kami akan balik...insyallah..

Gembira di hati bila Haziq da panggil aku 'mama' atau pun kekadang dia panggil aku 'mak'. Kiranyer lepas raya hari tu lah Haziq da start panggil aku gitu. Dan setiap masa nampak aku jea..mesti..'mama mama mama...........'
Pagi td sebelum pergi kerja, Haziq tgh minum susu..pastu aku nak salam..pastu boleh dia kuarkan dulu puting botol susu dari mulut dia supaya dia dapat salam dan cium tangan emak dia. Alhamdulilah...baik budi bahasa anak mama nie.
Satu lagi Haziq da pandai angkat tangan utk berdoa..msa tu aku baca bismillah nak suapkan dia makan...pastu tetiba dia sendiri angkat tangan dan mulut kumat kamit mcm bc doa dan pastu sapu tangan tu kat muka dia. Terkejut den..ngan si kecik nie. So sekarang nie klu nak suruh angkat tangan suh doa...pandai da dia..tp doa bahasa aper..ntah lah..hanya Haziq yg faham.

7 comments:

Our Dreams Of Life said...

wah haziq mcm budak besar gitew...dah buleh mintak adik dah ni hihi

haslina said...

mmg pun kak...insyallah klu ada rezeki allah bg mmg seronok sgt rasanyer..

nasazfrog... said...

nak berjln beraya ke mana lagi tuh... :)

e.l.i.s.s.m.i.e said...

bestnya bila anak dh pandai panggey kiter..x sabar utk itewhh!

haslina said...

nasa ~ nak blk kg emak kat s'pore.

elissmie ~ tentulah...nasih perlu sabar tu..nanti awk akan merasa juga...mmg seronok sgt...
:)

:: Cikgu Wiween :: said...

alaaa tomeinye dak haziq! da pandai sebut mama yek kak. musti kiut taim dia angkat tgn baca doa. heheh *ciom haziq*

haslina said...

ween ~ mmg comel jea masa dia berdoa tu..mcm tahu jea..hehehe
tu lah..amat seronok dengan perkembangan Haziq..alhamdulilah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails