Followers

Tuesday, December 14, 2010

The Voyage of the Dawn Treader - ALAMANDA

Hari Jumaat lepas, aku tertengok wayang. Masa break tengahari. Selama-lama aku bekerja ini tidak pernah zaman aku buat kerja gitu.
Alasannya pendek sahaja. Niat aku temankan member yang juga seorang single mother yang aku anggap as a sister to me. Lately ini dia asyik stress terlampau dengan workload dia, so kena release lah kan. Sudah-sudah anak-anak dia boleh pergi tengok movie ini dengan ayah diaorang. Maka stress sikit lagi kakak aku ini.
Kalau simpan dalam hati..kot kot boleh jadi sakit jantung.
Maka aku join dia di ALAMANDA. 1st time menonton di situ.
Movie jam 12.30 until 2.30pm gitu.
Price RM 11.
Panggung hanya 1/2 full. Ialah time break hari bekerja, maka semua yang tengok memang muka orang bekerja sahaja.

Movienya, erm oklah..menarik untuk cerita genre fantasy. Lagi pun harap maklum, aku ini bukanlah minat sangat hendak tengok mana-mana latest movie gitu.
Ada siapa-siapa ingat, apakah weapon Edmund dalam cerita itu sebelum ini? Aku bukan ingat juga. hehehe.

Tidak seronoknya, bila habis movie. Exit dari panggung jauh dari pasaraya. So kena berjalan dan berjalan lagi. Tak user freindly gitu.

The poster - The Voyage of the Dawn Treader

Baru tahu juga waima narnia pun ada novel sendiri. Huhuhu. So searh di internet makan aku jumpa ini. Wah banyak lagilah siri-siri movie ini kan. Novel ini di tulis oleh Lewis between 1949 and 1954, dan gambar di ilusi oleh Pauline Baynes.

1. The Lion, the Witch and the Wardrobe (1950)
2. Prince Caspian: The Return to Narnia (1951)
3. The Voyage of the Dawn Treader (1952)
4. The Silver Chair (1953)
5. The Horse and His Boy (1954)
6. The Magician's Nephew (1955)
7. The Last Battle (1956)

The books

p/s hubby kecik hati sebab aku pi tengok movie tanpa dia.
;(( 

2 comments:

oya said...

uisshh..sume buku narnia ek..kelerz..

Ms Haslina said...

itulah oya..akak pun tidak tahu kewujudannya...

tp fikir2 mesti ada novel nyer citer ni sebab mcm bersiri...
kan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails