Followers

Thursday, March 1, 2012

emak dan abah -update

Salam Khamis. Alhamdulilah.
Aku masih seperti semalam. Tiada perubahan. Menanda kertas cover kuning. Dengan percubaan demi percubaan menenangkan diri dan perasaan. Walaupun kepala aku serabut. Kalau aku tewas, aku layan baca FB. Baca isihati luahan kawan-kawan. Macam-macam, seronok. Erm, aku senyum sendiri.
Bagi diri aku pengosongan akal fikiran amat penting dalam membuat keputusan, sebabnya dari itu barulah datang keadilan semasa memberi markah.

Bersahaja.
Aku mahu kongsi gambar emak dan abah tersayang. Yup aku letak diatas meja kerja aku di office.

Sebelah PC skrin tebal DELL aku, walaupun miss boss sudah offer suruh aku tukar flat skrin.
Hatta aku diam, tiada jawapan. Kemudian sebelum miss boss pergi aku cuma memberi senyuman sahaja pada miss boss aku yang muda belia itu.

Memang dari mulanya gambar emak dan abah ini di ambil dan telah di cuci, aku telah menciloknya dari album simpanan abah. Album yang bersusun banyak-banyak hasilan melancong ke luar negara kemas bersimpan di office abah. Termasuk juga ada gambar emak dan abah duduk membelakangi Taj Mahal juga Tembok Besar Cina. Ada juga gambar di jalan terowong gelap di Syria.

Sebab itu aku sebut ayat mencilok. Semua album tersembunyi begitu sahaja. Macam rahsia gitu. Oh tidak, cuma abah terlalu menjaga barang-barangnya.
Like father like daughter. Kuat berahsia.

Picture atas meja aku ini bertarikh 30.12.2003. Taken di Sapporo Jepun.
Ingat emak cerita, hari-hari makanan mesti ada kaki tangan ketam. Saiznya besar pula tu. Tapinya, ketamnya sendiri memang emak tidak pernah tahu dan nampak macamana besarnya.

Since dari itu frame gambar ini sentiasa di sisi.
Insyallah emak akan berumur 67 tahun pada 20 May ini dan abah akan berumur 73 tahun pada 25 Oct nanti.
Sebenarnya aku rindukan emak dan abah. 

p/s aku tengok orang lain mesti letak gambar family dan anak-anak atas meja. tapi tidak pada aku.
yup aku ada sebab sendiri atas alasan aku itu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails