Followers

Tuesday, March 13, 2012

Haifa, Me & Pink.

Suka sangat dengan baju Cat.

Salam Selasa.
Alhamdulilah.
Hari ini mood aku ialah PINK. Warna ceria antara faktor untuk memulakan hari yang dengan lebih bersemangat.
Lama juga aku tidak pakai baju cotton ini yang di beli masa sebelum aku pregnantkan Qeqeem.
Dulu-dula itu pun sempat pakai sekali dua kot rasanya.

Aku hari ini.
Yup aku kekal dengan tudung ikan bawal ini.
Mama anak 3 (aku suka statement ini.)

Tunjuk pictures Haifa yang di ambil petang semalam.
Aku baru sampai rumah dari opis. Mesti princess aku inilah yang sambut aku di pintu rumah. Hilang penat kerja kalau tengok muka sweet Haifa ini.
Nampak mood Haifa ok masa itu, aku pun suruh duduk bergambar sekejap. A'ah dengan baju kurang lengkap bertudung, mama ini snap gambar berkeping gitu.
Kerjasama tercapai.
Gigih sahaja aku ni kan.

Story anak perempuan aku. Setakat ini lah aku perasaan, perangai memang turun macam Haziq masa umur yang sama dengan Haifa sekarang.
Kalau aku mula letak lauk dan susun pinggan atas meja makan. Dia pun mulalah tarik kerusi dan duduk. Siap-siap hendak makan sekali lah tu. Good girl.
Hendaknya lagi mesti pinggan sendiri pula. Bagus hendak makan. Tapinya lepas itu di perlukan kesabaran yang tinggi untuk aku atau hubby. Perlu menyapu makanan bertaburan di atas lantai.
Maklumlah umur 2 tahun, camtu lah cara makannya.
Satu lagi mesti kerjanya buka, lihat dan tutup suka hati pintu kabinet dapur.
Hehehe, memang sungguh sebiji macam apa abang Haizq dia buat dulu.
So wait and see sahaja.
Perkara 3 tahun dulu akan berulang sama lagi.

Macam anak perempuan lain juga, Haifa semestinya suka melawa.
Namun sorry to say lah aku tidak suka suburkan sikap itu pada dia.
Lagilah aku dan kakak aku kalau part cantik-cantik diri ini, we are failed. So macamana aku hendak bentuk Haifa pula kan.
Tapi aku tidaklah suka sangat hendak beriya-iya 'santek' kan Haifa.
Aku rimas sebenarnya kalau tengok riben, rambu ramba bagai itu.
Dulu aku ingat masa Haifa baby pun, tidak pernah aku pakai kan headband. Sudahlah nampak macam ketat sahaja dan sah aku rasa baby mesti rimas kalau di pakaikan begitu.
Mesti orang pun percaya bila aku cakap yang Haifa tidak mempunyai sepasang pun gaun kembang bagai itu. Juga lagi stokin yang bereben berenda.
Sorry lah, aku yang tidak bagi dan tidak suka.
Aku suka pakaian yang simple, cantik dan aku tidak mahu Haifa di momokkan dengan kesaratan berpakaian.
Cuma untuk sekali sekala, mungkin boleh.
Hatta kalau Haifa yang hendak lebih-lebih, aku cubit sahaja.

Kaklang selalu cakap yang Haifa ini memang mengikut jejak cousin aku Farahdilla. Suka mencantikkan diri yang sedia ada cantik.
Juga tidak lupa pada auntie Haifa di Tawau. Sah-sah memang genetik dalam diri begitukan. Gen melawakan diri. Darah yang sama mengalir. Mana boleh simply buang-buang kan.

Posing pandang tepi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails