Followers

Sunday, March 11, 2012

My permata & lauk untuk kaklang@ makyong.

Salam Ahad. Alhamdulilah.
Selamat berehat lagi.
Ini adalah schedule post. Malam tadi aku buat.

Rancangan hari Ahad seperti di war war kan ialah menyiapkan order kawan-kawan office. Apam polkadot 100 biji dan 20 biji.
Asalannya ramai-ramai duk order tetiba ialah akukan bawa order Sis Naimah ke office hari Rabunya. Rupanya ramai telah tergoda dengan kegebuan Apam yang aku buat itu.
Hinggakan Sis Naimah, termakan juga sebiji apam petang itu. Geram katanya. Cadangannya apam itu adalah untuk anak-anaknya.
Rezeki ALLAH, kita tidak tahu pun.

Makanya konon-konon malam tadi atau pun hari Sabtu semalam adalah hari aku berehat sungguh-sungguh gitu. Hari Ahad adalah hari bekerja buat aku.

Semalam storynya lagi hubby masakkan lauk untuk kaklang@mak yong. Kaklang request lauk Ayam+Cendawan goreng bercili. Fuh pedas.
Kaklang bagi duit pada hubby untuk beli semua bahan-bahan mentah. Dia minta belikan cendawan yang paling sedap (mahal jugalah). Hubby beli di Giant yang timbang.
Bahan-bahan lauk ini ialah ayam, cendawan, cili padi, bawang besar, sos tiram. Itu je kot. Iyalah bukan aku punya resepi kan. Semestinya tidak perasaan gitu.

Makanya petang semalam itu gigih hubby di dapur. Oh tidaklah segigih sangat sebenarnya, bagi aku kalau orang lelaki masak. Nampak mudah dan cepat. Namun rasanya tetap sama sahaja. Mantap.
Makanya lagi petang itu kami hantar lauk pada kaklang dengan nasi sekali. Kaklang mengadu yang dia susah hendak tidur malam sekarang ini. Maklumlah perot sudah besar kan. Biasalah gitu.
Itulah dalam jam 1am, masa kitaorang tengah menonton Lord of The Ring, kaklang sms untuk request lauk itu. Rupanya dia tidak boleh tido.
Alhamdulilah, kaklang sms. Sangat sedap katanya. Air tangan adik ipar. Fuh lagi.
(Terima kasih pada hubby aku ini, ialah jarang amat-amat adik ipar lelaki mahu masakkan untuk kak iparnya...kan)

princess Haifa.
Tak habis-habis angkut beg sana sini.

Haziq wit Qeqeem.
2 anak lelaki aku yang kulit ala-ala CINO. .putih.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails