Followers

Wednesday, July 17, 2013

Hafiy is 4 months old.

 Op pipi saya nampak tembam sebelah.

As salam and Hi.
Apa khabar hari ini?. Hari ke 8 berpuasa. Sudah tengahari, mesti sudah aim hendak masak apa hari ini. Hehe, saya sudah plan dalam kepala tadi-tadi lagi untuk berbuka apa nanti. SMS kepada HC, minta masakan Ayam Masak Pedas maveles. Jangan jeles ek, compare to me sebenarnya, memang HC kalau masak sambal adalah lagi lemak dan mengancam than me. And my job nanti ialah just add on Sup Sayur Campur plus Fishball.
So tidak salahkan request suami untuk masak kalau masakannya lebih sedap dari isteri. Or because between me and HC actually we have a different style of cooking. HC liked to cooked thick curry compare to me which prefer other side of curry.
Saya memang senang dengan masak nasi putih sahaja instead of anak-anak yang really luv to eat Nasi Beriani, Nasi Lemak Kukus, Nasi Goreng and Nasi Minyak cooked by HC.
But in the end whatever we cooked, Haziq, Haifa and Qeqeem still eat its with passion and also a compliment. Alhamdulilah.


Ya ALLAH, tersasar jauh pula story saya.
Alhamdulilah, baby Hafiy saya sudah masuk 4 bulan pada Sabtu lepas. Sudah besar dan kami sudah sampai tahap lenguh tangan ini kalau di mendukung Hafiy. Either saya atau HC sendiri pun sudah tidak tahan mengangkat Hafiy lama-lama. 
Because, sudah masuk 4 orang anak, saya dan HC experienced back to back non stop. So logiknya kami sudah loose at the bones side. Hehehe. Mungkin perlu minum susu banyak-banyak untuk topup calcium lagi.
Kadang-kadang bila outing together, baby Hafiy memang letak dalam BabybjornSebab Qeqeem akan di letakkan dalam Stroller. And kalau outing us with Hafiy only, makanya Hafiy akan di letakkan dalam Stroller. Situation itu hanya berlaku kalau Kaklang bawa balik three of them ke kg macam hari Sabtu lepas. 

Progress Hafiy.
  • Sudah pandai berpusing 360 darjah. Sebab tidurnya sudah tidak statik lagi compared before this yang hanya gerakkan kepala kiri dan kanan semasa tidur meniarap.
  • Pandai meniarap sendiri pada umur 3 bulan.
  • Mempunyai tendangan kaki yang pantas dan kuat.
  • Ada tag line sendiri "ENG GE". Memang Hafiy gelak besar kalau kami ajuk semula perkataan itu pada dia.
  • Sangat murah dengan senyuman. Usiklah dia atau ajak bermain/berbual, mesti gelak plus senyum meleret.
  • Asyik 'meminta' untuk di dukung sahaja. Suara sampai naik serak sebab menangis selagi tidak di angkat. Kerana itu, saya request pada Kaklang untuk free walker. Alhamdulilah sudah dapat satu walker pemberian 2nd hand dari MIL Kaklang. Makanya, Hafiy tersangatlah gembiranya bila di letak dalam itu bersama bantal lembut didepan dan belakangnya. Siap tertidur sekali di dalam itu. Sedap benar duduk dalam walker ini agaknya yea. Dan abang-abang serta kakaknya pun sama happy sebab dapat menolak walker with Haify inside. Yang paling menarik ialah, ini adalah pertama kali kami ada walker. Kira 1st timer walaupun sudah 4 orang. Makanya berebut juga Haziq, Haifa dan Qeqeem ingin mencuba berada dalam walker. Ialah, mereka tidak ada experience. So teruja itu tinggi jugalah. Ya ALLAH kukuhkanlah walker hambamu ini. amin.  
  • Sudah tukar cereal Beras Merah ke Gandum & Madu. Cereal ini memang campurkan dengan susu tepung Hafiy. Instead buat susu berkali-kali satu hari sebelum ini, tapi lepas campurkan cereal ini. Alhamdulilah Hafiy lebih tenang dan kenyang.
  • Hehehe dan hehe lagi. Walaupun pipi Hafiy tembam tetap tidak boleh lawan pipi abang Qeqeem dia yang super tembam. Muahhh.

Kalau minum susu sebotol  9 oz itu, macam sekelip mata sahaja sudah habis...fuh.

Gandum dan Madu. 
Tin besar 500 gram price RM11++ di Mydin. 
Boleh tahan lama sikit, kalau beli tin kecik, price tidak jauh beza. 
Dan beberapa hari sahaja, habis.


5 comments:

Ina Hashim said...

wah...bambamnya dia....minum susu apa lin?sonok tgk budak semangat camnih...sekali minum habis sebotol panjang tu ke?Firas baru sebulan ni minum habis sebotol panjang time nak tido

Ms Haslina said...

susu Dutch Lady. a'ah, sekali minum sekelip mata sudah habis satu botol penuh. kuat sungguh sedutan Hafiy nie.
anak saya semua sama gitu kak.
'berpeluh jap' bila time beli susu untuk 3 orang sekali.

oo Firas memang tidak kuat minum susu ye kak.

Unknown said...

hafiy yg tembam!! cubit pipi dia..hihi..

Tengkubutang said...

hai.. salam kenal,
follower no.191
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

Ms Haslina said...

hehe, tembam comel. tq mama ka0ri.

tenku butang - salam kenal, terima kasih.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails