Followers

Tuesday, September 29, 2009

Sepasang baju OREN, sepasang baju HIJAU.

Entahlah... mood kureng sikit hendak bercerita pasal Hari Raya. Tapi itu bukan bermakna raya tahun ini tidak meriah. Den ponek lah hari ini... Alhamdulilah tahun ini aku merasa berpuasa cukup sebulan dan berhari raya dengan perut boyot gitu. Kandungan aku masa itu dalam 22 weeks. Juga seronok sebab 2 pasang baju raya aku tetap dapat aku pakai...masih muat lagi. Kami beraya di kg aku sehingga hari rabu @ 4 syawal sahaja. Sebab nya hari khamis itu aku ada check up di klinik dekat rumah di KL. So petang rabu itu kami sudah bertolak balik KL.

Raya tahun ini alhamdulilah dari pagi until tengahari raya pertama dan kedua, rumah dikg meriah dengan saudara mara dan rakan datang berhari raya. Lepas zuhur gitu, memang satu rumah keluar pula pergi beraya di rumah saudara mara. Raya ke2 macam biasa semua pergi lunch rumah berbuka di rumah abang ngah aku. Sodap sungguh, raya ke2 sudah dapat merasa nasi putih, masak lemak cili api udang + peria, ayam masak merah (fav. aku nie), kari daging juga sayur campur. Petang nya pula sempat lagi aku merasa juadah berbuka puasa abang ngah aku yang di masak oleh kakak ipar aku iaitu BAKSO...peh hirup sup panas-panas lagi...sodddap...
Raya ke 3 itu aku dan En Hendra duduk dirumah sahaja sebab aku tidak larat sudah hendak berjalan raya. Haziq pula di bawa beraya oleh emak dan ayah aku.

Raya kali inilah pertama kali nya semua juadah raya licin gitu. Tidak pernah-pernah jadi gitu sebelum ini. Itu menunjukkan meriah sungguh kan raya tahun ini.

Hari raya ke 2. Aku berbaju kurung hijau.


Lewat petang di 1 syawal. Tinggal aku sahaja berbaju kurung OREN.

7 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aku beli sepasang jer baju tahn ni sebab baru jer beli baju masa tunang adik aku hr tu..save budget..hiks :)
hr ke 2- aku pun pakai hijo :)

mamalieyna said...

ya raya lagi meriah dengan baju2 baru sedondon gituw.. :)

haslina said...

eliss ~ kebetulan masa tu, aku memang beli kain sampai 4 pasang..terus hantar tailor semuanya...masa tu belum masuk bulan puasa lagi..kirenyer lama lah simpan kain tu...hik hik

mmg klu ada baju baru sekali pakai..x de salahnyer buat baju raya...
OOOooo sama hijau la kite ek...

mamalieyna ~ sememangnyer kan..nampak cantik jea...

Ina Hashim said...

selamat hari raya lin...bila due ye?

haslina said...

kak ina ~ selamat hari raya juga...
due lambat lagi...hik hik

maidatul said...

ok cun lagi ibu mengandung berbaju kurung di hari raya...hik hik...;)

haslina said...

itu lah psal...dengan perut membulat kedepan gitu lagi....hik hik..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails