Followers

Thursday, September 22, 2011

Hari ke 40an


Maaf atas mengupload gambar yang kegelapan.
Itu sahaja yang mampu amek ;))

Aku masih begitu di hari ke 40 berpantang.
Minum air rebusan akar kayu pagi dan petang segelas.
Makan sebiji vitamin B complex dan Omega-3 
Berbengkung 24 jam dengan sapuan kapur+limau di perut.
Pakai kain batik. Namun waktu tidur sudah pakai seluar tidur panjang.
Masih rajin menyapu minyak gamat ke badan tangan peha bagai selepas mandi.
Rasa tidak syiok dan lengkap pula kalau tidak pakai stokin dan pakai selipar comel.
Lagipun sekarang ini musim hujan.
Sejuklah.

Kalau part makan, emak aku memang best.
Banyak yang aku dibenarkan makan.
Cuma kalau kacang panjang dan buncis aku memang tidak makan sebab berangin.
Juga mee kuning pun aku elakkan.
Ada lagi, aku juga tidak makan buahan sejuk dan juga makanan berminyak.
Pantang tetap pantang huhu.
Sendiri mahu ingatlahkan.
Oleh sebab itu aku makan yang aku rasa aku boleh makan dan selagi aku rasa tidak memudaratkan aku teruskanlah.
Namun semua itu adalah atas orang itu sendiri sebenarnya.
Ada orang memang tidak boleh makan kobis. Alhamdulilah aku boleh.
Sudah emak siapkan lauk begitu.
Aku makan sahaja.
Semestinya emak lebih tahu dari aku.
Dan mana ada emak yang hendak tengok anaknya tidak sihat.
I'm follow mama!!!

Antara aktiviti harian ialah melipat baju dan melipat lagi.

2 comments:

Ina Hashim said...

eeeeeeeeeee Lin
gerammmmm sgt tgk si kakak Haifa Cassandra dengan rambut kenteng dia tuh...comeiiiiii sgt tawwwwwww

Ms Haslina said...

eeeee. hehehe.
tq kak.
;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails