Followers

Thursday, March 13, 2008

jgn ajar diri anda cepat hangin kat orang...

Alhamdulilah...tu ayat pertama aku sebut dalam hati pagi td. Aku jaga exam pagi td kat room utk duration 2 hours. Sepatut nyer aku ni di duetkan ngan Mrs J..tetiba bile aku sampai room tu aku tgk Mrs S yg ada..tgh susun2 kertas. Aku masuk room macam biasa dan join dia wat kerja.

Kisahnyer begini...selama2 ngajar semester baru ni..akunyer kelas kat room 2xx ni. Setiap kali aku masuk kelas tu masa kelas kau kul 1pm. Sudah semestinyer white board dalam kelas tu masih di penuhi dgn lecture kelas sebelumnyer. Padahal da stated kat tepi board tu.. SILA PADAM SELEPAS DIGUNAKAN..dan mereka2 yg telah menggunakan kelas tersebut rhupanyer tidak tahu membaca !!!!! mereka terus keluar dr kelas tersebut setelah habis ngajar. Dan aku yg masuk kelas tu lah jadi TUKANG SAPU PAPAN PUTIH..leh gitu. So one of the lecturer tersebut ialah Mrs S tulah..:D..Sebenar nyer sampai satu tahap aku mmg dah angin gak..kerana aku da lah penat naik tangga 3 tingkat...pastu kelas yg aku nak ngajar ni mmg aku kureng suka sangat studentnyer..dan aku kena drive lagi dr opis aku utk sampai ke kelas tu...juga lagi kelas tu ialah hari isnin..So monday blues lagi..Camna aku leh sabar klu beberapa kali bila aku sampai kelas tu..WHITE BOARD SO SUCKING...

Tapi syukur pada ALLAH..kurnian tahap kesabaran aku boleh dikatakan tinggi gak. Aku leh sabar jea...padam kan white board tu. Ialah nak atau tidak aku perlu padamkan jugak..kerna aku nak nulis gak kat situ. Mana ada lecturer leh wat kerja tanpa tulis2 kat board. Hingat aku bagi ceramah kea klu masuk kelas.

So bayangkan klu aku da pi hangin2 kat Mrs S ari tu...tak ke AZAB aku masa jaga exam td. Mesti Mrs pun nyampah tgk muka aku kan.
Seronok nyer td aku bagi Mrs S tu kuar jap masa jaga exam..tp dier pi kuar lama pulak..last2 dia masuk room tu..terus dia kata kat aku.."Awak leh baliklah awal..sebab saya da amek masa kuar lama td". So aku yg mmg da lapar TAHAP GABAN terus pi balik opis dan mamam mee hoon goreng...

MORAL OF THE STORY - aper2 hal wlu camna rhupa dugaan yg ALLAH bg pada kite...cuba lah terima dengan seadanyer...kerna di akhirnyer nanti ALLAH pasti bagi ganjaran yg AMAT SETIMPAL..x yah tunggu lama..kejap je da dapat...dan itu lah yg aku dapat hari ini..tq ALLAH..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails