Followers

Tuesday, August 12, 2008

aqiqah Haziq - 2nd august 08

Ada banyak juga picture masa majlis aqiqah Haziq pada 2 august hari tu. Tapi aku belum ada kesempatan nak edit and upload pictures tu. So aku letak jea dulu picture Haziq dengan salah seekor kambing utk aqiqahnyer.
Kelebihan nyer Haziq di aqiqahkan lambat ialah Haziq dapat merasa memegang dan duduk pada kambing aqiqahnyer. Tapi kekurangan nyer, ketika majlis berzanji dan berandoi..Haziq tak dapat aku letakkan sekali di dalam buaian yg disediakan. Ialah..Haziq tu da boleh berlari di umur 1 tahun...mana mungkin nyer dia nak duk diam2 kat dalam rumah tu. Tapi sekurang2 nyer Haziq masih boleh mendengar diaorang berzanji melalui speaker yg dipasang pada khemah di luar rumah...alhamdulilah.
Masa da starting 'cukur jambul'...aku dan En Hendar naik keatas rumah dan join sekali seorang lagi anak buah kakak ipar aku yg umur 2 bulan gitu yg bersama2 beraqiqah dgn Haziq. Wlupun Haziq nampak x selesa di pegang2 rambut utk di gunting..alhamdulilah dia senyap jea sepanjang tu.

Malam before kenduri di rumah mentua abang ngah aku. En Hendra begitu gigih memesin kelapa untuk kenduri. Semesti n9..klu buat kenduri...kelapa mesti selori gitu. Cukup semua nyer..siap kira lagi berapa biji kelapa utk 4 ekor kambing aqiqah tu. Penat sungguh malam tu. Anak2 buah abang ngah aku..diaorang ni semua fans Haziq. Perasaan tak baju aku, baju En Hendra and baju anak abg ngah aku sama2 hijau. 5 helai baju tu kakak aku belanja...so termasuk kakak aku dan adik lelaki aku....semua sama jea hijau..SEHATI SEJIWA SUNGGUH!!1

4 comments:

Ina Hashim said...

wahwahwah
meriah sungguh

Ms Haslina said...

mmg meriah kak...dan teramat penatnyer masa kenduri tu..

:: Wiween :: said...

whoaaa kulihat hijau...tambah lagik sorg fan haziq! wiween! gegeg ;p

Ms Haslina said...

ween ~ hheheh..ada pertambahan fan ek..sila2...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails