Followers

Tuesday, November 29, 2011

Castard Tea Cake - masak lagi.

Nampak tak castard layer.

Alkisah malam tadi.
Lepas dinner dengan lauk kari ikan dan nasi. Bekal emak dari kg.
Aku teruskan berkemas lagi.
Biasalah barang banyak sangat.
Dinner pun awal malam tadi itu.
Dalam jam 7 terlebih.
Haziq biasalah. Busy dengan komputer.
Haifa main sorang-sorang.
Haqeem pula sudah terlelap lagi.
Penat baby comel tembam ini.
Makanya huuby memang sudah hint aku supaya membakar.
Mula-mula memang rasa macam penat.
Tapi fikir-punya fikir. Okies I'm baking.
Tengok barang, semua ada.
Cuma tiada tepung naik sendiri. Seperti biasa aku gunakan tips gantikan tepung itu dengan tepung serbaguna.
1 cup tepung serbaguna = 1 1/4 tsp baking powder+1/4 tsp salt.
Rupanya satu adunan kek ini sikitlah sangat.
Maka aku guna bekas loyang kecl segiempat.
Lama sesungguhnya aku tidak membuat kek.
Paling last dulu ialah masa zaman bujang.
Cemas juga, takut jadi apanya kek aku ini.
Alhamdulilah menjadi kek.
Erm memang sedap rasa kek castard tea ini.
Sesuai untuk minum petang.
Next time cuba lagi, aku hendak buat 2 adunan.
Barulah boleh pakai bekas kek bulat.

Tinggi yang tidak tinggi. 
Rasa aku kalau buat kek ini, sedap makan saiz begini.

Teh tarik by hubby.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails