Followers

Monday, May 26, 2008

Bangunkan P. Pisang - Bagi menjamin status kedaulatan pulau milik Malaysia



Kat UTUSAN MALAYSIA hari ini ada sebut pasal pulau pisang di JB.Aku cuma nak citer sikit lah pasal tempat nie.Dulu masa kau study kat JB..aku mmg pernah pi pulau nie...naik kayak.Aku kan dulu masuk KAYAK kat tempat study aku tu.Aper2 berkaitan laut..mmg kegemaran aku.
So ktorang mmg bermalam di situ lah.Ramai yg pergi masa tu..semua budak2 kayak lah.Ktorang berkayuh dari pantai LIDO..kejap jea da sampai situ..bukan jauh pun tempat tu.Dan mmg pulau tu banyak tul pokok pisang..sebab tu nama nyer pulau pisang kot.
Kat sana ktorang naik jalan kaki jea pi tempat rumah api tu.So dpt lah tgk rumah api dekat2.Yang aku conpius dan kawan2 aku pun samalah...penjaga rumah api tu ialah warganegara singapore..Pelikkan..padahal pulau tu dekat jea ngan JOHOR...tp naper orang asing pulak yg jaga rumah api tu..Pakcik tu cakap mmg dr duluuuuu lagi...mmg orang s'pore yg jaga rumah api tu..mereka berulang alik dari s'pore lah.
Nampaknyer mmg malaysia kena amek ikhtibar pasal pulau pisang nie...takut klu2 jadi macam PULAU BATU PUTIH....sah2 mmg da putih mata..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails