Followers

Monday, May 26, 2008

Jem siot tul hari jumaat tu..

Malam hari Jumaat hari tu..lepas jam 8pm gitu..aku,Haziq and En Hendra pi amek cousin aku kat Hotel di jalan tuanku abdul rahman.Padahal penat badan lom habis lagi..Da lah layan jem cam orang gila dari bandar tasik selatan until pandan indah.X silap nyer aku sampai umah dekat nak masuk maghrib.Aku kuar opis hari jumaat tu dalam 6 lebih rasanyer.
Dan kerana hujan yg aku rasa idaklah lebat macam ribut pun petang tu..tapi jem kat KL..macam baru habis ribut taufan...amat GILOSSSS..
aKU kuar umah jam 8.30 dan sampai kat jalan TAR tu jam 9.30pm.Punya lah lama gila...mcm da sampai bukit putus klu aku drive balik kg dari KL...

Iskandar hubby Dillah..asik duk tanya jea..
"mmg camni ek JEM kat KL tiap2 hari...biar benar..."
aku jawab semula..
"ini klu hujan sikitttt jea kat KL ni..gitu lah jadi nyer..JEM nauzubillah..ditambah lagi dgn orang balik dari kerja...gitulah"
Iskandar cakap lagi..
"klu kat s'pore idaklah gini..ialah public transport kan banyak"
aku jawab lagiii..
"kat sini...klu x de keta..jawabnyer x yah kerjalah..sebab public transport...amatlah x de gunnnnanyer..teruk"
Iskandar cakap lagi..
"kat sini ok lah lagi...klu kat s'pore..sikit2 TOL...drive sikit lagi TOL...mengarut sungguh" 
done
Mmg aku tgk tension muka diaorang tull...

Dan dengan ke JEM an tu kami masih gagah merempuh nyer untuk membawa diaorang makan satay di KAJANG.Memandang kan Iskandar tak pernah nyer pergi makan satay di sana..so aku with En Hendra tak sampai hati lah nak bawa dia pi makan satay kat RnR AWAN BESAR jea...aper kelas nyer kan.Iskandar ni rasa aku mmg x de family kat malaysia nie.Dia mmg pure ly budak s'pore.Lain lah cousin aku tu..da merata da pi kat malaysia ni.Bising dia citer dalam keta...kata dia cuma pernah pergi Melaka,Kuala Pilah dan Kuala Lumpur.
Tapi hari sabtu nyer diorang pi GENTING..seronoknyer..Aku sendiri pun lom berpeluang pi THEME PARK kat GENTING..

Dan jamming masih berterusan di MMR2 dan juga di area plaza pheonix cheras...gilo kan...Sudah2 kami sampai kajang jam 10.30 malam..2 jam tu...semata2 nak makan satay kajang..
Makan nyer kejap jea...pastu layan jem semula di area plaza pheonix...aduhhhh...
Hantar diaorang pi Bukit Bintang..pastu cousin aku tanya
"klu ktorang balik nanti di BB, masih jem lagi kea?"...aduh kecian aku dengar soalan tu..
aku cakap..
"idak lah...klu da lewat malam sangat..x de dah jem cam nie lagi"

Pastu diorang citer yg klu naik teksi asik kena ketuk jea dgn pemandu teksi...bayangkan dari puduraya ke jalan TAR..rm 20..siang2 buta..jahat tul orang teksi kan..mentang2 dengar slang cakap lain jea..tahu lah diorang tu tourist..pastu x pakai meter..main suka2 jea.Jahattttt...

Dan aku sampai umah da pukul 1 pagi..Padahal jalan nyer pi KL - Kajang - KL...total out dalam 4 jam lebih...kire da sampai JB klu drive dari KL..
Fikir2 aku tak de amek gambar langsung dgn cousin aku tu...ialah dengan jem nyer...lapar lagi...Haziq yg mcm biasa x leh duk diam da...last2 nak pegang camera pun aku da tak minat...

 
 



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails