Followers

Monday, May 5, 2008

boring nyer...aku duk umah ari ni..

Erm hari ini....aku mencadang kan diri utk MC.Bukan aper...im so tired.Td petang pun aku da khatam citer Three Kingdom yg En Hendra burn kan kat dvd..so tgk kat tv lah citer tu. Hari Jumaat ari tu cecadang x nak ambil cuti.Tapi di sebabkan aku dan Haziq balik kg dulu pada siang hari Khamis tu..so cuti lah aku pada hari Jumaat.Petang jumaat tu aku pi KL semula dengan emak and Haziw sebab emak ada nak jumpa orang kat Bangi petang tu.

Pastu selesai kat bangi pi umah aku kat pandan indah...ambil En Hendra.Pastu terus pi ambil kakak aku pulak kat Bandar Kinrara di puchong.Fuhhhh...penuh gilos kereta malam tu.Duduk depan Haziq ngan car seatnyer.Kar belakang aku, emak, kakak and son,Eazad.Pastu keta abang ipar pulak ada problem gak...
Asalnyer kakak aku kena tumpang keta aku sebab...keta akak aku masuk bengkel.Da dekat 6 bulan da.Bukan pasal accident pung.Tapi pasal keta honda 1.6 akak aku tu stering nyer belah kiri.Dulu keta tu abah aku belikan utk akak masa dia study kat US.So baru nak tukar stering kanan lah pulak.Dan macam2 barang keta tu masih pending...itu yg buat keta tu lama betul kat bengkel di kuala pilah.Cian akak aku x de keta sekarang nie.So dia pi keja naik putra lrt je, suami dia hantar.Untung je putra lrt tu ada station kat dalam klcc...sebab akak aku kerja ngan petronas.Senang gak dia pi kerja.

Pastu abah bagi lagi satu keta honda 2.0 utk akak pakai masa memula keta 1.6 tu masuk bengkel.But adik aku yg bungsu dgn baik nyer telah mengaccidentkan keta honda 2.0 tu.Dan akhirnyer dua2 keta honda ada dalam bengkel sekarang ni.Penin kepala abah...ialah..bukan penin pasal duit.Tapi abah penin pasal akak x de keta pi keja..penin pasal spare part kereta2 honda tu..payah tul nak cari.Honda 2.0 tu keta jepun...tulisan dalam keta tu semua nyer bahasa jepun.Abah beli keta tu dulu kat NAZA...Keta honda 1.6 tu pulak keta beli kat US..sama gak masalah nyer..spare part problem gak..Cian abah..

Lea..panjang pulak citer keta honda.Aku pun pernah gak pakai keta honda 2.0 tu..Dalam setahun lebih gitu aku pakai.Saja nak rasa drive honda...
So minggu baru ni..ramai lah jugak orang kat umah di kg.Abah n emak happy je..cucu2 yg kecik ni ada kat rumah.
Hari jumaat tu emak masak lemak cili api udang + kacang panjang..Hari sabtu pulak lauk lemak cili api ikan keli + daun pucuk gelugur...sedap tullll..Dan hari ahad lauk kari daging...pehhh...amat lazat...

Aku hingatkan petang AHAD baru ni...jalan jem lah.Tpi pelik je...highway ok jea.Ialah selalunyer klu ada cuti am..mmg jalan raya jem je kan..
Masa nak anta akak kau balik tu, kami singgah kat JJ taman equin..nak cari kasut Larrie En Hendra...da rezeki kan..kasut tu ada..Puas tul cari kasut tu...asik2 habis stok lah...klu ada pun last pair...pstu da tak cantik pulak.

1 comment:

Anonymous said...

Can I simply say what a comfort to uncover somebody who
really knows what they're discussing over the internet. You definitely understand how to bring an issue to light and make it important. A lot more people ought to look at this and understand this side of your story. It's surprising you aren't more popular because you certainly possess the gift.

my web page - commercial truck insurance rates

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails