Followers

Friday, March 2, 2012

Me and me lagi.

Me with Qeqeem.
Umur 2 bulan 2 minggu masa itu.

Salam Jumaat.
Alhamdulilah.
Penghujung kerja. Seronok kan. Esok cuti. Maveles.
Syukur pada ALLAH juga sebab kerja sudah siap. Markah sudah key in. Settle. Send to exam unit.

Pandangan sisi belakang Mama anak 3 
(,")

Selak-selak gambar dalam folder 2011. Jumpa gambar aku dalam lepas-lepas pantang dalam hujung bulan Oct gitu. Aku habis pantang 14 Oct.
Location JJ. Tengah order makanan dan terus hendak membayar ke kaunter. Me with Haziq. Begitulah aku kalau keluar rumah. Cukup dengan seluar Giodano dan t.shirt Giodano juga. Sandal ala pergi pantai punya.
Azalinya aku kurang menyukai bloues-bloues bagai ini. I cannot go gitu.
Lagipun aku rasa parent yang ada anak-anak kecil macam aku pun faham keadaannya kalau mahu keluar rumah. Macam-macam hendak di capai. Lagilah kalau hendak cepat. Memanglah tiadalah masanya hendak beria-ia bersiap bagai. Anak-anak pun perlu di siapkan. Buah hati aku yang masih kecilan, Haziq which is almost 5 years old, princess Haifa already 2 year old and baby Qeqeem 6 months old.
So aku dan hubby ambil jalan simple. Dia sempoi, aku lagi sempoi.
Yang penting, susu Qeqeem, beg pampers baju ganti siap. Jangan terlupa selipar di kaki pun kena betul pasangannya juga. Bukan selipar aku, tapi selipar anak-anak.

Lawak sajakan sebenarnya. Lepas habis pantang hari itu, aku cemas kejap. Aku memang gitu kalut kalau bajuan atau seluaran aku tidak lagi memberi kerjasama pada aku yang semestinya cerewet pasal memilih pakaian ini.
Maklumlah, anak sudah masuk 3, apakah saiz itu begitu lagi atau sebaliknya.
Alhamdulilah syukuran. Masih muat. Dan aku masih bersaiz seperti sebelum pregnantkan Qeqeem.
Sebenarnya lagi aku masih tetap memakai beberapa baju kurung sama dan masih berkedaan baik yang pernah aku pakai masa bujangan dulu. Makluman sudah 5 tahun gitu aku tinggalkan zaman solo aku itu.
Alhamdulilah sangat-sangat sebab Allah kurniakan saiz aku yang begini. Tidak perlu buang duit beli baju kurung baru. Tapinya tetap juga ada baju kurung yang sudah sendat di bahagian perut gitu. Bahagian yang tetap 'bermasalah' bagi semua ibu....

Beratur.

2 comments:

Ina Hashim said...

syabas lin...masih menten cam dulu...akak jugak yg mencanak2 naik berat badan huwaaaaaaaa

Ms Haslina said...

welcome kak.
erm...tp nampak akak ok je kat pictures tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails