Followers

Monday, September 9, 2013

Kerepek pisang raja, goreng sendiri.


Assalamualaikum. Apa khabar semua. Harapan semua kawan-kawan berada dalam keadaan sihat walafiat dan gembira hendaknya.
Alhamdulilah, burp saya sudah selamat makan tengahari hari ini. As usual makan di meja sahaja dengan bekalan nasi putih dan lauk sambal goreng yang emak bekalkan dari kg malam tadi.

Kisah Sabtu lepas. Malamnya saya kekurangan idea hendak buat apa di rumah. Kaklang bawa balik Haziq, Haifa dan Qeqeem ke kg pada paginya. Serius bila anak-anak tiada, rasa macam tidak seronok pula.
Hafiy pula ada demam on off dari hari Jumaatnya. So HC masa itu sama tertidur dengan baby Hafiy.
Sebenar sebab tengok FB adik ipar. Terliur ada gambar kerepek pisang yang diaorang goreng sendiri. Makanya saya pun Q&A cara pembuatannya dengan adik ipar. Kebetulan sungguh ada pisang raja yang masih muda di rumah. Kan minggu sebelumnya saya balik ke kg. Itu yang emak bawakan hasil tanaman di kg. So terus gigih cuba 1st trial. Menjadi. Alhamdulilah. 
Terus hiris seadanya guna pisau biasa sahaja. In the end dapatlah satu periuk kecik hasilnya. Tidak perlu tabur garam pung. Sebab pisang raja ini sudah sedap di makan begitu.
Ish I'm so impressed with myself. hehe.
Malam tadi itu emak bawakan lagi pisang raja yang muda. Wow, saya hendak goreng kerepek lagi lah malam ini. Untuk anak-anak rasa pula.

 
Emak yang bawakan untuk kami sefamily.
Malam tadi sudah habis di makan. 

Dinner malam minggu. 
Cooked by HC.

2 comments:

mamaarifakeemaisy said...

Waaah gigihnya pakai pisau je hirisnya... dulu selalula tolong mak buat kerepek, sagat pakai alat dia..nak buat sendiri, belum pernah cuba lg..

Puas hati dpt buat sndiri ye :-)

Ms Haslina said...

hehe. sikit je pisangnya eina. so pakai pisau je lah. tak sempat nak beli sempat sagat tu.

wah ada pengalaman tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails