Followers

Tuesday, January 6, 2009

Balik pilah, LEKAS highway,masjid india and giordano.

Salam..
Masih dalam mood malas nak menulis dalam diary hidup aku nie. Lately ni bz sungguh. Bz ngan bersuka ria. HHhhehhehe.

Let start from 27 dec 2008 - saturday
Petang sabtu tu kami balik kuala pilah, sebab emak dan adik aku nak balik kg..kg mana lagi..Nun kat s'pore. Emak balik sebab nak menziarah nenek yg masih tidak sihat lagi..sakit tua. Juga sebab adik da lama balik s'pore..so dia nak habis kan cuti tahunan dia sekali lah. Lama gak diaorang gi sana..dalam satu minggu gitu. Ni, emak da balik da hari sabtu hari tu. Diaorang gi naik kereta..berdua jea. Naik kereta sampai gelang patah jea, umah rehat uncle aku. Pastu Cik Mat and Cik Sarah datang amek diaorang. Bukan adik x nak drive msuk s'pore. Kan pernah aku kata dulu..dalam ramai2 family aku..aku sorang jea yg tahu jalan pi umah nenek dis'pore..yg lain failed..hehehhe. Lagi pun dulu aku study kat JB kan..tu yg aku boleh lah dikatakan biasa2 jalan nak pi uman makcik2 aku tu jea. Jalan2 lain...x tahu den pun.
Hari isnin - maulidur rasul tu aku lah kena masak. Sebab emak da pesan da suh masakkan abah aku lauk sambal ikan selar kuning dan sayur taugeh. Emak mmg ada tinggalkan rendang daging utk abah sikit. Sedap gak lauk ikan tu...simple jea..resepi emak..bawang putih+bawang merah+cili api dipotong+ciliboh sesudu gitu. Yg hari selebih tu, kakak ipar aku rasanyer masakkan utk abah. Ikut peracangan nyer tiap2 malam angah akan temankan abah tido kat umah. So aku rasa mmg angah yg bawakan lauk utk abah.
Korang pernah ikut highway LEKAS? Aku 1st time ikut hway tu masa balik kg dan masa balik ke kl. Bukan aper, masa aku balik petang sabtu tu..jalan hway PLUS tu mcm byk keta jea. Tu yg aku cuba ikut LEKAS. Lagipun adik aku mmg selalu ikut situ klu balik kg...jalan clear jea. Hari ahad tu hway PLUS dari senawang lagi da stuck...punyalah byk kereta. So aku cadangkan pd En Hendra utk ikut LEKAS. Memang berbaloi...jalan clear dan kojap jo da sampai pandan indah..alhamdulilah.

30 dec 08 - tuesday
Aku tak kerja lagi...heheh..cuti lagi..kebetulan ada sehari cuti ganti yg belum aku langsaikan..so kena lah habiskan before end of the year. Hari selasa tu, ktorang pi Masjid India utk membeli....tgk kat bawah tu jea yea..

Lepas habis membeli di sinun...ktorang nak pi memborong tshirt Giordano dan terus pi Ampang Point. Klu di giordano JJ maluri x de jual tshirt tu. Aku dan En Hendra mmg suka pakai tshirt giordano nie. Sebelum pi kedai tu, ktorang mamam KFC dulu. Semua orang da lapar gitu. Sedang syok2 makan tetiba ada sorang perempuan ni duk di kerusi tepi aku. Kirenyer dia ngadap ngan En Hendra dan Haziq lah. Rupanyer LINDA JASMINE cikgu menari tu tgh tunggu take away order KFC dia. Dia pakai baju kurung warna putih dan tgh sibuk2 calling pasal hal abrang2 hantaran utk wedding dia feb nanti. Aku x menengok pun dia, cuma En Hendra je yg tgk..orang nyer kecil molek gitu...heheheheh

New year tu..duk umah jea..rasanyer lah. Aku pun da lupa gitu. Aku masak ayam + cendawan..pic di bawah tu...Memang sedap lauk ni...nak masak pun sonang. Sebenarnyer 2 x kali aku nak masak nasi lemak...tp x jadi sebab cili boh da habis. Tu yg aku masak lauk sempoi ni jea.

2 comments:

Unknown said...

salam lina...akak dah pernah lalu highway lekas...memang lekaslah sampai...masa tu gi serting bahau ikut jalan pajam...

Ms Haslina said...

kak ina ~ mmg pun kak...LEKAS dan jalan clear jea..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails